česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: mzv
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Lucemburský Hackathon: příležitost pro česká gaming-studia a ICT start-upy

Lucemburská IT komunita avizovala v lucemburském Forum Campus Geeseknäpchen 3. – 4. 4. 2020 pátý ročník tradiční kódovací soutěže Hackathon. Během 24hodinového soutěžního maratonu týmů o 3-4 účastnících byl plánován vývoj aplikací na zadané téma. Předpokladem participace byl vlastní počítač. 

Předpokladem  účasti ve čtyřiadvacetihodinové soutěži v oblasti ICT-aplikací měl být vlastní počítač, možné i využití dalších prostředků - webcam, kinect, arduino ad. Pracovat mělo být možné se všemi typy technologií webových browserů (JavaScript, PHP, Flash, Java, Python, Unity …).

Mezi sponzory a partnery akce patřily mj. Farvest, Docler Holding, Digital Lëtzebuerg, SES, GOVSAT, BnL či Securitymaiden.lu.

Hráči si měli zábavnou formou prověřit šifrovací znalosti, v řadě soutěžních disciplín získat přístup k novým kódovacím a web-designovým technikám a k bezplatnému poradenství, vč. bezpečnostního, setkat se s IT investory (developery, web-designéry) a stejně zaměřenými nadšenci.

Vzhledem k pozornosti věnované digitalizaci a upevňující pozici Lucemburska v ICT technologiích, mj. ve finančnictví a bankovnictví (země je největším privátním bankovním centrem eurozóny a po USA zároveň druhým největším centrem investičních fondů na světě), měl být potenciál soutěže pro rozvoj kontaktů, zj. pro gaming-studia a ICT start-upy,  vysoký.

Vzhledem k pandemii COVID - 19 byl program zrušen.