česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Pixabay (https://pixabay.com)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Modernizace železniční trasy Podnart–Lesce Bled

Ministerstvo infrastruktury Slovinské republiky ve spolupráci se Slovinskou infrastrukturní agenturou zveřejnilo dne 11. 2. 2020 informaci o zahájení tendru na modernizaci hlavní železniční trasy č. 20 Ljubljana–Jesenice na úseku Podnart–Lesce Bled. Termín na podání přihlášek je 27. 3. 2020.
 

Jde o významnou zakázku, která je součástí Rezoluce o rozvoji dopravy ve Slovinské republice do r. 2030 a dlouhodobé strategie Ministerstva infrastruktury, která je zaměřena na modernizaci a rozvoj slovinské železniční infrastruktury. Stavební a inženýrské práce budou spočívat zejména v modernizaci trati v souladu s evropskými standardy na úseku Podnart – Lesce Bled v celkové délce 10,69 km. Modernizační práce budou zaměřeny na dosažení kompatibility s evropskou regulací TEN-T, především dosažení plné elektrifikace, rozchodu kolejí 1,435 m, zatížení na nápravu 22,5 tun, rychlosti vlaku nejméně 100 km/h, délky projíždějící soupravy 740 m a standardů ERTMS.

Stávající trať Podnart – Lesce tyto požadavky nesplňuje, především zatížení na nápravu a standardy ERTMS. Plánovaná je v rámci tendru mj. výměna železničního svršku a nosných konstrukcí, sanace železničního spodku, odvodnění trasy, rekonstrukce perónu zastávek Otoče, Globoko a Radovljica, sanace tunelů Globoko a Radovljica či instalace protihlukových zábran. Hodnota projektu činí € 45 milionů, termín zpracování je 20 měsíců ode dne zahájení prací. Projekt je mj. spolufinancován z fondů Evropské unie a z prostředků Ministerstva životního prostředí.

Text tendru a dokumentace bude k dispozici během následujících dní na portále veřejných zakázek eNaročanje a také na evropském portále TED.

Projekt bude příležitostí zejména pro stavební firmy v oblasti výstavby železniční infrastruktury či dodavatelé signalizačních, bezpečnostních a telekomunikačních technologií.Podle vyjádření slovinských úřadů i místních samospráv budou v budoucnu realizovány další projekty modernizace a úprav železniční trati na ostatních úsecích nesplňujících požadované evropské normy, mj. úseky Kranj-Podnart, Lesce Bled-Žirovnica, Žirovnica-Slovenski Javornik a Slovenski Javornik-Jesenice.

Jan Beneš, zástupce velvyslance a ekonomický rada, Velvyslanectví ČR v Lublani

Dagmar Šober, Ekonomicko-obchodní oddělení, Velvyslanectví ČR v Lublani