česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Podpořili jsme prodeje českého chmele do Ameriky

(Archivní článek, platnost skončena 31.05.2019.)

Na Velvyslanectví ve Washingtonu proběhl večer věnovaný pěstování chmele u nás, výrobě piva a rozvíjení  obchodních kontaktů českých firem

Velice úspěšně se 12. dubna na Velvyslanectví ČR ve Washingtonu prezentovaly české firmy, prodávající jedinečný Žatecký chmel do Spojených států. Setkání s chmelovými a pivními experty uspořádala česká ambasáda v rámci projektů ekonomické diplomacie Ministerstva zahraničních věcí, která tak podpořila účast českých firem na Craft Brewery Conference ve Washingtonu ve 10.-13. dubna.

Večer, který uváděl obchodní rada ve Washingtonu Tomáš Hart, spočíval v prezentacích českých chmelařských odborníků a zástupce amerického pivovaru, který vaří světlý ležák z českého Žateckého chmele: Zdeněk Rosa, předseda představenstva Bohemia Hop, Josef Patzak, ředitel Chmelařského institutu a Jonathan Reeves, sládek pivovaru Port City Brewery ze státu Virginia. Následovalo pohoštění z české kuchyně, připravené kuchařem ZÚ Zdeňkem Peckou a doplněné o ochutnávku Plzeňského Prazdroje a ležáku Pils, při jejichž výrobě se používá stejný druh českého chmele.

Prodeje českého chmele do Spojených států rostou, což souvisí s pokračujícím růstem počtu malých, tzv. řemeslných pivovarů, kterých je dnes v USA již přes pět tisíc. Českého sladu by se do USA prodalo ještě více, kdyby byl k dispozici v takovém množství, které poptávají americké pivovary. Příležitosti lákají i další české firmy, které se začínají účastnit veletrhu CBC a prodávat americkým klientům: Sekado - dodavatel sladů a chmele, Arix – prodejce chmele, Denwel a Pacovské strojírny – dodavatelé technologií pro výrobu piva v malých pivovarech.

Akce se zúčastnilo více než 110 lidí, z nichž nejdůležitější část představovali obchodní partneři českých firem, hlavně provozovatelé malých pivovarů. Jedna z největších světových pivních skupin dokonce na akci vyslala svoje dva sládky, kteří po akci na místě ještě více jak jednu hodinu zkoušeli a analyzovali vystavené vzorky s tím, že budou velice vážně uvažovat o zahájení nákupů českého chmele pro svoje piva. S akcí projevili spokojenost všichni čeští vystupujíci i hosté z amerických pivovarů. „Již třikrát Ministerstvo zahraničních věcí a Ministerstvo zemědělství podpořily účast českých chmelařů na CBC. Letošní konání ve Washingtonu nám umožnilo naplno využít kontakty a zázemí naší ambasády, takže jsme se letos zaměřili hlavně na kultivací stávajících a hledání nových obchodních kontaktů“, zhodnotil akci obchodní rada ve Washingtonu Tomáš Hart.

 

Tomáš Hart, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Velvyslanectví ČR ve Washingtonu

 

1

1

 

2

2

chmel a vlajka

chmel a vlajka