česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Embassy of the Czech Republic in India
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

ŠKODA AUTO v Indii představila studii nového vozu

V rámci projektu India 2.0 byla v Dillí prezentována nová studie připravovaného modelu SUV značky ŠKODA určeného výhradně pro indický trh s názvem „VISION IN“. Velkolepé akce určené pro novináře z Indie, ČR a dalších zemí se zúčastnili členové představenstva společnosti ŠKODA AUTO v čele s jeho předsedou Bernhardem Mayerem. Přítomen byl také velvyslanec ČR v Indii Milan Hovorka. Představení vozu veřejnosti bylo organizováno před oficiální světovou premiérou studie na veletrhu Auto Expo 2020 konaného 5. až 12. února 2020 v Dillí. Velvyslanec navštívil také stánek automobilky na veletrhu a svou přítomností podpořil její působení v Indii ve velmi výjimečné pozici koordinátora veškerých operací koncernu Volkswagen na 1,3 miliardovém trhu. Budoucí model vozu ŠKODA, který bude postaven na zmiňované studii, by měl posunout působení značky v Indii k vývoji vozidel přímo pro zdejší trh a vést k naplnění cílového stavu prodeje 100 000 vozů s okřídleným šípem v Indii v roce 2025.

ŠKODA VISION IN se vyznačuje velmi výraznou maskou chladiče, typickou pro vozy značky ŠKODA, s masivními dvojitými žebry a rámečkem z křišťálového skla. Díky dvojitým žebrům, která mohou být podsvícená, a dvoudílným světlometům, působí vůz impozantním dojmem. Designové prvky odkazující na použití křišťálu jsou přítomné také v interiéru, například u volby režimů převodovky na středovém panelu a také v podobě krystalu na palubní desce – což velmi odpovídá zvyklostem indických řidičů umisťovat pod přední sklo například náboženské symboly nebo jiné výrazné ozdoby.

Model vycházející ze studie VISION IN bude prvním vozem na bázi modulární platformy MQB-A0-IN.Tato nová lokalizovaná subkompaktní modulární platforma, určená pro indický trh, se při vývoji řídila přáními a nároky místních zákazníků. Na této platformě vznikne několik různých modelů značek ŠKODA a Volkswagen. Studie VISION IN byla představena s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW.

V rámci projektu INDIA 2.0 řídí společnost ŠKODA AUTO aktivity celého koncernu Volkswagen v Indii. Generální ředitel ŠKODA AUTO India Gurpratap Boparai převzal vedení nově spojené společnosti ŠKODA AUTO VOLKSWAGEN INDIA.

V lednu loňského roku bylo za přítomnosti předsedy Vlády ČR A. Babiše otevřeno nové technologické centrum v Pune, kde probíhá vývoj modelů vozů pro indický trh s tím, že tento krok byl součástí ambiciózního investičního projektu, který počítá s investicí ve výši 1 mld. eur do vývoje, výroby a do rozvoje distribuční sítě koncernu Volkswagen v Indii.

Klíčových akcí společnosti ŠKODA AUTO se zúčastnil velvyslanec Milan Hovorka, který při této příležitosti poznamenal: „Bylo mi potěšením a ctí, že jsem mohl svou přítomností jako představitel země, kde se značka narodila, podpořit toto velkolepé představení nové studie vozu ŠKODA. Mohu jen potvrdit, že značka ŠKODA má v Indii vynikající zvuk. Navíc se společnost ŠKODA AUTO plně identifikuje s Českou republikou a jsem rád, že k budování jejího dobrého jména přispívá také partnerstvím s velvyslanectvím“.

 

Milan Touš, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Dillí

 

Galerie


SKODA VISION IN