english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Zastupitelský úřad ČR v Haagu
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Česká republika se prezentovala národním stánkem na veletrhu PLMA 2019

(Archivní článek, platnost skončena 28.02.2020.)

Na národním stánku České republiky představilo své produkty celkem sedmnáct vystavovatelů.
 

Česká republika se letos opět zúčastnila veletrhu privátních značek PLMA 2018 v nizozemském Amsterdamu, který proběhl ve dnech 21. – 22. května na výstavišti RAI. Veletrh je jedním ze tří každoročních akcí, které na evropském, americkém a asijském kontinentu organizuje Asociace výrobců privátních značek a je určena pouze pro odbornou veřejnost.

Česká republika byla na veletrhu přítomna stánkem CzechTrade, který zahrnoval expozice celkem sedmnácti vystavovatelů v oblasti potravin. Akce navázala na úspěšné české expozice v minulých letech a prezentovala české vystavovatele jako potenciální dodavatele pro nákupčí privátních značek.

Českou expozici navštívila také velvyslankyně ČR v Nizozemsku Jana Reinišová, která se ve svých rozhovorech s vystavovateli zajímala o přínos veletrhu pro jejich exportní výsledky i o jejich případné kontakty s řetězci působícími v Nizozemsku. Zde se jedná o velmi náročný proces a často ani dodávky do české sítě poboček firmy, jako v např. řetězci Albert, nezaručují úspěch při snaze proniknout do sítě firmy na mateřském nizozemském trhu.

Stejně jako na ostatních evropských trzích vykazuje podíl trhu s výrobky privátních značek i v Nizozemsku rostoucí tendenci. V roce 2018 to bylo 30 %; srovnatelně s 33 % ve Francii a pod úrovní 40 % v Německu, či 53 % ve Spojeném království, kde je podíl privátních značek v rámci Evropy nejvyšší.