Česká republika se prezentovala národním stánkem na veletrhu PLMA 2019
24.05.2019 / 15:16 | Aktualizováno: 24.05.2019 / 15:25
(Archivní článek, platnost skončena 28.02.2020.)
Na národním stánku České republiky představilo své produkty celkem sedmnáct vystavovatelů.
Česká republika se letos opět zúčastnila veletrhu privátních značek PLMA 2018 v nizozemském Amsterdamu, který proběhl ve dnech 21. – 22. května na výstavišti RAI. Veletrh je jedním ze tří každoročních akcí, které na evropském, americkém a asijském kontinentu organizuje Asociace výrobců privátních značek a je určena pouze pro odbornou veřejnost.
Česká republika byla na veletrhu přítomna stánkem CzechTrade, který zahrnoval expozice celkem sedmnácti vystavovatelů v oblasti potravin. Akce navázala na úspěšné české expozice v minulých letech a prezentovala české vystavovatele jako potenciální dodavatele pro nákupčí privátních značek.
Českou expozici navštívila také velvyslankyně ČR v Nizozemsku Jana Reinišová, která se ve svých rozhovorech s vystavovateli zajímala o přínos veletrhu pro jejich exportní výsledky i o jejich případné kontakty s řetězci působícími v Nizozemsku. Zde se jedná o velmi náročný proces a často ani dodávky do české sítě poboček firmy, jako v např. řetězci Albert, nezaručují úspěch při snaze proniknout do sítě firmy na mateřském nizozemském trhu.
Stejně jako na ostatních evropských trzích vykazuje podíl trhu s výrobky privátních značek i v Nizozemsku rostoucí tendenci. V roce 2018 to bylo 30 %; srovnatelně s 33 % ve Francii a pod úrovní 40 % v Německu, či 53 % ve Spojeném království, kde je podíl privátních značek v rámci Evropy nejvyšší.
sledujte nás na