suomeksi  česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Výstavba helsinského metra

Svatá Barbora dohlíží nad výstavbou západní části helsinského metra Za přítomnosti televizních kamer, tisku, investora, stavebních firem a veřejnosti, požehnal farář římsko-katolické církve Francisco Garcia svaté Barboře, patronce havířů, dělostřelců, architektů a dalších profesí, kterým hrozí při výkonu povolání nějaké nebezpečí. Akt se konal 23. října 2010 u vstupní brány dopravního tunelu nové linky metra na Lauttasaari.

Svatá Barbora dohlíží nad výstavbou západní části helsinského metra

Za přítomnosti televizních kamer, tisku, investora, stavebních firem a veřejnosti, požehnal farář římsko-katolické církve Francisco Garcia svaté Barboře, patronce havířů, dělostřelců, architektů a dalších profesí, kterým hrozí při výkonu povolání nějaké nebezpečí. Akt se konal 23. října 2010 u vstupní brány dopravního tunelu nové linky metra na Lauttasaari.

Byla tak slavnostně zahájena výstavba prvního ze tří technických tunelů, kterými bude dopravována technika a materiál. O hlavních tunelech se bude rozhodovat v listopadu. Tou nejpodstatnější informací je, že všechny tři tunely razí česká firma Metrostav, která v červnu podepsala kontrakt za cca 8 mil. EUR. (viz naše zpráva 410/2010).

 ZÚ zastoupil na akci obchodní rada Jan Maruška.     

Slavnostního aktu se zúčastnili m.j. Jiří Mosler, obchodní ředitel divize 5, Robert Dostál, vedoucí zahraničního odboru Metrostavu, Václav Pavlovský, ředitel české účasti výstavby Länsimetro a další. Za Länsimetro přivítala ředitelka odboru styku s veřejností Hanna Malmivaara. V krátkém projevu ocenil Matti Kokkinen, generální ředitel Länsimetro, příkladnou spolupráci s Metrostavem. Česká firma byla vybrána i proto, že měla dobré reference ze zahraničí a předložila neoptimálnější nabídku. Metrostav má i dobrou „startovní pozici“ před vyhlášením výběrového řízení na výstavbu vlastního metra. Bez šancí není ani možnost budovat jednotlivé stanice metra, což by poskytlo příležitost dalším českým firmám.    

Výstavba západní větve metra je v centru pozornosti obyvatel oblasti Ruoholahti, Lautasaari  a Otaniemi, kde v časné době probíhají přípravné práce. Ředitel české účasti Ing. Pavlovský se v krátkém projevu omluvil bydlícím v okolí stavby, že hloubení tunelů se neobejde bez vytržení obyvatel z normálního života. Metro vede převážně zastavěnou částí města. Odstřel tvrdého žulového podloží způsobuje otřesy a nadměrný hluk, což – jak poznamenal Ing. Pavlovský – bude v budoucnu vyváženo moderní dopravou a spojením města Espoo s centrem Helsinek.

Po posvěcení a požehnání sošky svaté Barbory z dílny českého řezbáře byla plastika umístěna na vstupní stěnu dopravního tunelu na Lauttasaari.

Galerie


vystavba metra