suomeksi  česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Metrostav zahájil za přítomnosti ministra zahraničí Finska ražbu tunelu pro novou trasu helsinského metra

Dne 13.6.2016 společnost Metrostav slavnostně zahájila za přítomnosti ministra zahraničí Finska ražbu tunelu pro novou trasu helsinského metra. Zakázka v hodnotě cca 33 mil. EUR (900 mil. Kč) zahrnuje ražbu 2,7 km traťových tunelů a vybudování stanice Espoonlahti.

Dne 13.6.2016 společnost Metrostav slavnostně zahájila ve městě Espoo (součást tzv. Velkých Helsinek) ražbu tunelu pro novou trasu helsinského metra. Akce se kromě představitelů Metrostavu, spolupracující finské společnosti Destia Oy, zástupců projektu výstavby metra Länsimetro a zástupců ZÚ Helsinky (velvyslanec a jeho zástupce) zúčastnil i finský ministr zahraničních věcí Timo Soini. Ten také, po obřadu vysvěcení sošky sv. Barbory, patronky havířů, provedl první slavnostní odpal v tunelu. Celá slavnostní akce zahájení ražby tunelu byla zakončena menší společenskou akcí v prostorách ZÚ Helsinky.

Metrostav a.s., ve sdružení s finskou stavební společností Destia Oy, uspěl v konkurenci pěti dalších firem ve výběrovém řízení na zakázku v hodnotě cca 33 mil. EUR (900 mil. Kč) na ražbu 2,7 km traťových tunelů a vybudování stanice Espoonlahti v rámci stavby nové trasy helsinského metra. Je to již třetí zakázka Metrostavu v rámci projektu Länsimetro. Metrostav bude provádět ražby tunelů a injektáže, finský partner bude dělat lomovou ražbu ve stanici, razit vertikální šachty a odvážet rubaninu. Dle smlouvy by uvedené práce měly být hotovy za 18 měsíců.

Za Metrostav povede práce Ing. Aleš Gothard, který má v ražení tunelů v severských zemích dlouholetou praxi. „Jsem si jist, že jako firma s rozsáhlými zkušenostmi v ražení tunelů nejen ve Skandinávii zvládneme výstavbu podle plánu a bez závažnějších problémů“, uvedl Ing. Gothard.

Na vítězství v tendru mělo vliv i dobré jméno Metrostavu, které získal na předchozích a aktuálních stavbách ve skandinávských zemích. Těmi jsou například tunely Hédinsfjördur (2006 -10) a Nordfjordur (2013 -17) na Islandu, právě budované tunely Veitastrond a Joberg v Norsku a hlavně tunel helsinského metra do Espoo, jehož 400 m vedlo pod hladinou Baltického moře. Vzhledem ke stagnujícímu stavebnímu trhu v České republice realizuje Metrostav, včetně svých dceřiných společností, přes 30 % svých tržeb v zahraničí.

Galerie


Zahájení ražby tunelu metra_2016