english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: M.Vágner
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Čeští výrobci reagovali na vzrůstající poptávku po víně v Hongkongu účastí na prestižním veletrhu

V Hongkongu vzrostl dovoz vína za posledních deset let sedmkrát na 12 mld. HKD/36 mld. CZK. Všichni významní dodavatelé z celého světa se pravidelně účastní prestižního veletrhu Hong Kong Wine & Spirit Fair. Letošního ročníku se zúčastnily i české firmy, které na dvou výstavních stáncích představily tradiční české alkoholické nápoje jako je pivo, víno, slivovice, hruškovice, absint, ale i nealkoholické ovocné sirupy.

Již 10. ročník mezinárodního veletrhu Hong Kong Wine & Spirit Fair, který se konal v HK Convention and Exhibition Centre ve dnech 9. – 11. listopadu 2017, zaznamenal rekordní účast 1070 vystavovatelů z 38 států světa. Tradičně největší expozici měly firmy z Itálie a Francie, poprvé se zúčastnili dodavatelé z Malajsie, ostrova Mauricius, Rumunska, Srbska a Ukrajiny. Veletrh zahájil Paul Chan, ministr financí SAR Hong Kong. Výstavní akce se stala místem sedmi desítek mezinárodních událostí, seminářů, sympozií, konferencí a soutěží.

Rostoucí trend dovozu vína do Hongkongu se datuje od roku 2008, kdy místní vláda zrušila dovozní cla. V současné době se clo platí u alkoholických nápojů nad 30% obsahu alkoholu. Dovoz vína se zvýšil od roku 2007 z 1,6 mld. HKD na 12 mld. HKD v roce 2016. Hongkong se stává významným odbytištěm vína a alkoholických nápojů díky své populaci 7,5 mil. obyvatel s velkým zastoupením zahraničních pracovníků, ale nabývá na významu i jako regionální centrum pro distribuci vína.

Letošního ročníku Hong Kong Wine & Spirit Fair se zúčastnily i české firmy, které se představily na dvou stáncích o ploše 18 m2. Místní zástupci představili  produkci pivovaru PMS Přerov a.s. a jeho značky HOLBA, ZUBR a Litovel,  destilérku R. Jelínek a její věhlasnou slivovici nebo hruškovici a ovocné sirupy firmy Kitl. Marketingová firma Bluetouch s.r.o. přijela osobně představit výrobky vinařství  Lahofer a Hanzel a medové víno a absint firmy L´Or. Profesionální prezentace servírování absintu s hořícím cukrem návštěvníky veletrhu skutečně nadchla. Česká expozice zahrnovala jeden stánek hrazený firmou Bluetouch s.r.o. a druhý, kde se prezentovali zástupci dalších českých dodavatelů, byl poskytnut Generálnímu konzulátu v Hongkongu organizátory výstavy HKTDC  jako ocenění za českou účast na FoodExpo v srpnu 2017, kterou zajistilo Ministerstvo zemědělství ČR na ploše 162 m2. Spektrum českého zastoupení na veletrhu doplnila česká firma, která se představila na stánku ostrova Mauricius s originálním rumem míchaným přímo na ostrově.

Zájem o české výrobky v segmentu nápojů roste. Již nyní si lze v Hongkongu koupit Budvar nebo Pilsner Urquell a další česká piva, ale zájem Generálního konzulátu ČR v Hongkongu je ve větší míře dostat do distribuční sítě i další dodavatele tradičních českých nápojů.  Po úspěšné české expozici na FoodExpo 2017 s deseti českými dodavateli potravin a zejména nápojů zvažuje resort zemědělství účast i na příštím ročníku v roce 2018. V tom případě generální konzulát připraví, za předpokladu schválení návrhu projektu ekonomické diplomacie, samostatnou přehlídku českých nápojů v reprezentativní prostorách renomované restaurace či hotelu.

Milan Vágner, konzul pro obchod a ekonomiku, Generální konzulát ČR v Hongkongu

 

Česká expozice

Česká expozice

Servírování absintu na české expozici

Servírování absintu na české expozici

Zájem o české výrobky na Wine & Spirit Fair 2017

Zájem o české výrobky na Wine & Spirit Fair 2017