english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: GK Hongkong
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Visit Czechia: ČR jako turistická destinace

Poprvé od ukončení covidových opatření měly české firmy možnost diskutovat se svými hongkongskými partnery, a to během semináře se zaměřením na turistickou tematiku a zakončeného B2B fórem, během kterého dostali účastníci příležitost navázat kontakty nové, ale i obnovit ty stávající.
 

Akce pořádaná v rámci projektů ekonomické diplomacie

Seminář Visit Czechia proběhl ve středu 8. února a byl spoluorganizován Generálním konzulátem ČR v Hongkongu spolu s agenturou CzechTourism. Po prezentaci ČR jako atraktivní destinace a představení nových atrakcí a aktivit došlo na přednášky tří českých společností. Pan Veselý z firmy Enjoy Europe, firmy, jenž poskytuje dopravní služby na míru pro turistické skupiny různých velikostí. Za DMC firmu Art of Travel se zúčastnil pan Benny Wong, který pohovořil a krásách ČR a možnostech, kterých mohou HK agentury při sestavování svých nabídek využít. V neposlední řadě představil Petr Křivonožka z firmy Via Outlets nabídku pražské Fashion Areny. Publikum čítající 20 účastníků z hongkongské strany tak mělo možnost načerpat inspiraci, ale i detailněji probrat konkrétní možnosti během následného B2B fóra.

Trendy v turismu

Jedním z důležitých výstupů semináře byl i lepší vhled do aktuálních trendů. Hongkongské agentury potvrdily, že o ČR je mezi místními obyvateli zájem. V minulosti probíhaly organizované zájezdy do ČR většinou v rámci vícedestinační cesty. Zajímavé je, že agentury aktivně chtějí rozšířit svá portfolia o nabídku ČR jako monodestinace. V praxi se pak poptávají itineráře na zhruba 10 dní. Místní agentury by se velmi rády blíže seznámily s nabídkami českých DMC, které jsou schopny podobné cesty zahrnující nové atrakce zprostředkovat. Zájem je také o cesty tematické – spojené s pěší turistikou, hudebními festivaly, či ochutnávkou vína.

Z uskutečněných schůzek dále vyplynulo, že HK letiště je stále pouze na zhruba 30% své kapacity v porovnání s dobou před covidem. Z toho samozřejmě plynou určitá omezení. Hlavním z nich je fakt, že aerolinky omezují počet míst, která v rámci letu prodají cestovatelským skupinám na cca 20 osob. Skupiny jsou tak menší, než bývaly. Vzhledem ke stále vysoké ceně letenek se také jedná spíše o movitější klientelu kladoucí větší důraz na kvalitu služeb a zážitků. Zda se v tomto ohledu jedná o dlouhodobý trend, či pouze reakci na nastalou situaci je nyní těžké odhadovat. Předpokládá se, že na plnou kapacitu se HK letiště vrátí až koncem roku 2024 a až poté bude jasné, o jakém novém „normálu“ lze hovořit.

Další možnosti zapojit se

Generální konzulát se průběžně věnuje propagaci ČR. Další akce, do které se české firmy mohou zapojit bude veletrh turistický veletrh ITE pořádaný v červnu 2023.

 

Autorka: Anna Dupalová