česky  english  bahasa indonesia 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Covid-19 - aktuální podmínky cestování do Indonésie (od 25.8.2022 do odvolání)

Pravidla pro vstup do země platná od 25.8.2022 najdete v následujícím článku.

 

Obsah následujícího článku je třeba brát jako orientační. Závazné informace k podmínkám a požadavkům pro vstup na území Indonéské republiky je oprávněno poskytnout výhradně Velvyslanectví Indonéské republiky v Praze. Současně je třeba se řídit požadavky leteckých společností nebo zemí tranzitu. Opatření pro vstup cizinců, jejich pobyt a pohyb po Indonésii se neustále vyvíjejí, před vstupem do země je tedy potřeba sledovat aktuální situaci. Velvyslanectví ČR v Jakartě zveřejňuje pouze informace oficiálně zveřejněné ve věstnících indonéské vlády.

 

VSTUP NA ÚZEMÍ INDONÉSIE

Od 28.4.2022 mohou občané České republiky opět žádat o vízum po vstupu do země (tzv. Visa on Arrival - VOA) za účelem turistiky, vládní návštěvy, obchodního jednání, nákupu zboží nebo tranzitu.

O vízum po vstupu do země (VOA) si mohou občané České republiky od 1.12.2022 požádat také elektronicky (e-VOA) již před cestou na webové stránce https://molina.imigrasi.go.id, kde jsou k dispozici ucelené informace, včetně postupu podání žádosti a vstupních míst na území Indonésie.

O ostatní typy víz, především víz za obchodním a socio-kulturním účelem, musí čeští občané zažádat prostřednictvím sponzora, tj. indonéského občana nebo indonéské společnosti, která zodpovídá za aktivity pozvané osoby po dobu jejího pobytu na území Indonésie, elektronicky na webové stránce Imigračního úřadu Indonéské republiky https://visa-online.imigrasi.go.id. Platba za víza i samotné schvalování žádosti probíhá online.

Na Velvyslanectví Indonéské republiky v Praze je možné si osobně požádat o vízum B211 (více informací viz webová stránka Velvyslanectví Indonéské republiky v Praze).

Vláda Indonéské republiky si vyhrazuje právo zákazu vstupu občanů zemí s vysokým nárůstem případů COVID-19. Seznam těchto zemí se podle potřeby aktualizuje.

Vstupními místy na území Indonésie, kde je možné žádat o vízum po vstupu na území (Visa on Arrival), jsou:

Letiště: Soekarno Hatta, Banten; Ngurah Rai, Bali; Kualanamu, Severní Sumatra;  Juanda, Východní Jáva; Sultan Hasanuddin, Jižní Sulawesi; Sam Ratulangi, Severní Sulawesi; Yogyakarta, Zvláštní oblast Yogyakarta; Hang Nadim, Riau; Zainuddin Abdul Majid, Západní Nusa Tenggara; Adisumarno, Východní Jáva; Sultan Hasanuddin, Jižní Sulawesi; Sultan Mahmud Badaruddin II, Jižní Sumatra; Sultan Syarif Kasim II, Riau; Minangkabau, Západní Sumatra; Raja Haji Fisabilillah, Ostrovy Riau; Sultan Aji Muhammad Sulaiman, Východní Kalimantan; Syamsuddin Noor, Jižní Kalimantan; Yogyakarta, Zvláštní oblast Yogyakarta; Zainuddin Abdul Majid, Západní Nusa Tenggara.

Přístavy: Nongsa Terminal Bahari, Ostrovy Riau; Batam Centre, Ostrovy Riau;  Sekupang, Ostrovy Riau;  Citra Tri Tunas, Ostrovy Riau; Marina Teluk Senimba, Ostrovy Riau; Bandar Bentan Telani Lagoi, Ostrovy Riau; Bandar Seri Udana Lobam, Ostrovy Riau; Sri Bintan Pura, Ostrovy Riau; Tanjung Balai Karimun, Ostrovy Riau; Biak, Papua; Jayapura, Papua; Nusantara Pare Pare, Jižní Sulawesi; Padang Bai, Bali; Samudera, Severní Sulawesi; Saumlaki, Moluky; Sibolga, Severní Sumatra; Soekarno-Hatta, Jižní Sulawesi; Sunda Kelapa, Zvláštní oblast hlavní město Jakarta; Tanjung Pandan, Bangka Belitung; Tenau, Východní Nusa Tenggara; Tual, Moluky. 

Hraniční přechody: Aruk ; Entikong, Západní Kalimantan; Mota’ain, Východní Nusa Tenggara; Tunon Taka, Severní Kalimantan; Motamasin, Východní Nusa Tenggara; Sota, Papua; Wini, Východní Nusa Tenggara. 

Vízum po vstupu do země (Visa on Arrival) je platné 30 dní a je možné ho jedenkrát prodloužit o dalších 30 dní na imigračním úřadě v místě pobytu cizince. Toto vízum je nepřenosné. Poplatek za vízum po vstupu do země je 500.000 IDR (indonéských rupií).

 

Pro vstup do země musí cestovatelé předložit:

a. Cestovní pas s platností min. 6 (šest) měsíců od data vstupu do Indonésie.

b. Zpáteční letenku nebo navazující letenku do jiné země. 

c. Doklad o očkování proti nemoci Covid-19 ukončeném minimálně 14 dní před vstupem do země ve fyzické nebo digitální podobě, resp. lékařské potvrzení, že cestující nemůže ze zdravotních důvodů podstoupit očkování.

Každý cestující musí mít nainstalovanou aplikaci PeduliLindungi s nahranými platnými očkovacími certifikáty.

 


OČKOVANÉ OSOBY

Osoby, které byly minimálně 14 dní před cestou očkovány druhou nebo třetí dávkou vakcíny proti Covid-19 nemusí absolvovat karanténu. Ostatní osoby musí absolvovat karanténu v trvání 5 x 24 hodin. Čtvrtý den karantény musí tyto osoby absolvovat další RT-PCR test na své vlastní náklady. Na cizince mladší 18 let se vztahuje délka karantény dle jejich rodičů nebo pečovatelů. Neočkované osoby mohou do Indonésie vstoupit pouze s potvrzením od lékaře potvrzujícím zdravotní důvody, kvůli kterým nemohly být očkovány.

Registrovat se a nahrát certifikát o dokončeném očkování lze na tomto odkazu: https://vaksinln.dto.kemkes.go.id/


TESTOVANÉ OSOBY

RT-PCR test před vstupem a po vstupu do Indonésie není vyžadován, pokud cestovatel nevykazuje žádné příznaky nemoci Covid-19 a má teplotu pod 37,5 °C. V případě, že je potřeba vykonat RT-PCR test po příjezdu, musí finanční náklady testu nést sám cestovatel. V případě, že cestovatel vykazuje příznaky nemoci Covid-19, musí zůstat v karanténě po dobu 5 x 24 hodin. Čtvrtý den karantény musí absolvovat další RT-PCR test na své vlastní náklady.


OSOBY S PRODĚLANÝM COVIDEM

Osoby, které nemají ukončené očkování a před vstupem do Indonésie prodělaly onemocnění Covid-19, musí předložit lékařské potvrzení potvrzující, že nemoc prodělaly a již nejsou infekční.


DĚTI

Zahraniční cestující mladší 18 let se mohou řídit ustanoveními karantény uloženým jejich rodičům nebo pečovatelům.


PŘÍJEZDOVÝ FORMULÁŘ

Při vstupu do země musí mít každý cestující nainstalovanou aplikaci PeduliLindungi s nahranými platnými očkovacími certifikáty.


PODMÍNKY NA MÍSTĚ

Při dálkových přesunech v rámci Indonésie nemusí osoby, které byly naočkovány třetí dávkou vakcíny proti nemoci Covid-19 (tzv. booster)  absolvovat RT-PCR ani antigenní test.

Osoby, které mají dvě dávky očkování, se musí prokázat negativním RT-PCR testem provedeným 3 x 24 hodin nebo negativním antigenním testem provedeným 1 x 24 hodin před plánovanou cestou.

Osoby, které mají jednu dávku očkování, se musí prokázat negativním RT-PCR testem provedeným 3 x 24 hodin před plánovanou cestou.

Osoby s komorbiditou musí předložit lékařské potvrzení, že nemohou být očkovány a musí se prokázat negativním RT-PCR testem provedeným 3 x 24 hodin před plánovanou cestou.

Děti do 6 let nemusí být očkovány ani nemusí mít negativní RT-PCR test, resp. antigenní test, avšak musí být doprovázeny osobou, která splňuje výše uvedené podmínky.

Děti ve věku 6-17 let musí předložit certifikát o očkování druhou dávkou vakcíny proti nemoci Covid-19 a nemusí absolvovat RT-PCR test ani antigenní test.

Pro cestování v rámci Indonésie musí mít každý cestující nainstalovanou aplikaci PeduliLindungi s nahranými platnými očkovacími certifikáty.

Doporučujeme důkladně si u konkrétního přepravce prověřit podmínky přepravy a vstupu do oblasti, jelikož ty se mohou lišit.

V zemi probíhá i očkování cizinců s přechodným nebo trvalým pobytem na území Indonésie. Získané platné certifikáty o očkování je třeba nahrát do aplikace PeduliLindungi, kterou je třeba využívat i při cestování v rámci země.


UŽITEČNÉ ODKAZY

https://visa-online.imigrasi.go.id/

https://www.pedulilindungi.id/login

https://vaksinln.dto.kemkes.go.id/

https://www.imigrasi.go.id/id/covid19/


PODMÍNKY NÁVRATU DO ČR

Při návratu ze zahraničí od 9.4.2022 není třeba vyplňovat Příjezdový formulář ani předkládat doklad o bezinfekčnosti.

Nadále se však doporučuje ověřit si podmínky přepravy (včetně doložení bezinfekčnosti, tj. test, očkování, prodělání nemoci) přímo u sjednaného přepravce hromadné dopravy.

Informace k pravidlům návratu do ČR najdete na tomto odkazu: https://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/aktualni_doporuceni_a_varovani/nova_pravidla_navratu_do_cr_od_9_7_2021a.html