česky  english  bahasa indonesia 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Já
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Prezentace zemí střední Evropy jako turistické destinace v Singapuru a Jakartě

Zahraniční kancelář CzechTourism v Hong Kongu ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Jakartě zorganizovaly v rámci regionální roadshow Discover Central Europe prezentační semináře pro místní profesionály. V jejich průběhu CzechTourism a jeho partnerské organizace z Maďarska, Polska a Slovenska 4. října v Singapuru a 6. října v Jakartě prezentovaly své země a turistické možnosti zástupcům místních cestovních kanceláří. Národní turistické agentury doprovázelo 22 soukromých subjektů, mezi nimiž měly převahu české cestovní kanceláře a stěžejní částí celé akce tak byl matchmaking s místními turistickými kancelářemi před nadcházející turistickou sezónou a představení balíčků na míru klientům z jednotlivých zemí regionu Jihovýchodní Asie.

Regionální roadshow propagující země V4 navázala na úspěšné série pořádané v předchozích čtyřech letech. V letošním roce kromě Singapuru a Jakarty navštívila také další metropole Bangkok, Kuala Lumpur a Manilu. Jakartský seminář zahájil velvyslanec ČR v Indonésii a Singapuru Ivan Hotěk spolu s velvyslankyní Maďarska a v Singapuru tak spolu s maďarským velvyslancem v Singapuru učinil jeho zástupce Jakub Černý. Následovaly prezentace národních turistických agentur České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska a také hlavních sponzorů akce – letecké společnosti Turkish Airlines a zrostředkovatele železničních jízdenek po Evropě Rail Europe.

Ředitel kanceláře CzechTourism v Hongkongu Jan Urban představil Českou republiku jako zemi příběhů na cestě za historickými a přírodními památkami, ale také např. za lázeňskými či gastronomickými zážitky.  

České firmy se snažily cílit vedle již tradičně oblíbených destinací jako Praha, Český Krumlov či Karlovy Vary, také na další česká města a regiony se zaměřením na lifestyle aktivity. Firemní část za českou stranu reprezentovaly a své služby představily společnosti: Art of Travel, Eastern European Tours, Europe Express & East Europe Travel Service INT’L, Europea.travel, Fashion Arena Prague Outlet, Golden Praha, KOMPAS Praha, Pragia Incoming Agency, Adventura sr.o., Prague Boats a Premium Incoming DMC. V rámci B2B matchingu byly nabízeny jednotlivé zájezdové balíčky a také zvýhodněné ceny dopravy ze strany Turkish Airlines a Rail Europe.

Zájem místních partnerů jasně prokázal, že střední Evropa je v kurzu. Spolu s tím jak statisticky rostou počty turistů, je dále také jasně vidět, jak si čeští profesionálové v oblasti cestovního ruchu uvědomují nejen potenciál ale i rozdílné potřeby klientů z jednotlivých zemí regionu. I v tom jim akce obdobného typu dávají jedinečnou možnost seznámit se nejen s obchodními partnery, ale i s jejich zeměmi, lidmi a zvyky.

Projekt byl financován z prostředků na podporu ekonomické diplomacie, na kterém se podílelo ministerstvo pro místní rozvoj a ministerstvo zahraničních věcí ČR.

 

Jakub Černý, Velvyslanectví ČR v Jakartě