česky  english  bahasa indonesia 

rozšířené vyhledávání

Co dělat při ztrátě cestovního pasu

Z důvodu možného zneužití je potřeba ztrátu, zničení nebo odcizení cestovního pasu neprodleně nahlásit místní policii a vyžádat si od ní protokol. Na základě tohoto protokolu vám bude na Velvyslanectví ČR v Jakartě či Honorárním konzulátu České republiky v Sanuru vystaven náhradní cestovní doklad pro návrat do ČR. Tento cestovní doklad je určen k nutnému návratu do ČR a jeho časová platnost je omezena účelem cesty, přičemž maximální doba platnosti je 6 měsíců.

Upozorňujeme, že některé státy vyžadují od cizinců, kteří hodlají překročit jejich hranice, dobu platnosti cestovního dokladu minimálně šest měsíců. Tuto podmínku tedy náhradní cestovní doklad nesplňuje a jeho držiteli nebude umožněn vstup na území tohoto cizího sátu.

NCD

NCD

 

Doporučujeme, abyste se před samotným podáním žádosti telefonicky nebo emailem objednali na konzulárním oddělení zastupitelského úřadu či na honorárním konzulátu.

 

Požadované dokumenty k žádosti

K podání žádosti o vystavení cestovního průkazu je nutné předložit následující:

  1. Vyplněný formulář "Žádost o vydání cestovního průkazu". Formulář obdržíte na příslušném zastupitelském úřadě České republiky (Žádost o vydání cestovního průkazu (PDF, 2 MB)
  2. 2 fotografie pasového formátu 3,5 x 4,5 cm, bílé pozadí. Fotografie musí vyhovovat zákonem stanoveným podmínkám.
  3. Doklad totožnosti potvrzující Vaše české občanství (kopie cestovního pasu, občanský či řidičský průkaz). V případě, že nemáte platný doklad totožnosti, je nutné ověřit totožnost prostřednictvím svědecké výpovědi osoby s platným dokladem totožnosti.
  4. Potvrzení o ztrátě, odcizení nebo zničení cestovního pasu - policejní zpráva nebo Oznámení o odcizení, ztrátě, poškození nebo zničení cestovního dokladu (PDF, 82 KB)

Při podání žádosti je nutná Vaše osobní účast.

 

Pro ověření Vaší totožnosti v ČR sdělte příslušnému zastupitelskému úřadu následující údaje:

  • jméno a příjmení, popř. i rodné příjmení
  • datum a místo narození
  • rodné číslo
  • poslední trvalé bydliště v ČR
  • typ a číslo dokladu totožnosti

 

Za děti mladší 15 let podávají žádost jejich zákonní zástupci (obvykle rodiče), nebo opatrovníci, osoby starší 15 let podávají žádost samy se souhlasem zákonného zástupce (obvykle rodiče), nebo opatrovníka, který musí být při podání žádosti přítomen (je třeba prokázat vazbu mezi zákonným zástupcem a dítětem, např. rodným listem dítěte). 

 

Do vydaného dokladu je nutno si nechat zaznamenat imigrační policií potvrzení o legálním pobytu v Indonésii. Toto potvrzení vydávají příslušné Imigrační úřady v Indonésii.

 

Adresa Imigračního úřadu v Jakartě:

Directorate General of Immigration

Jl. H.R. Rasuna Said Kav. 8 – 9

Jakarta Selatan

Tel.: 021 522 5038, 522 4658

 

Seznam hlavních Imigračních úřadů podle jednotlivých provinciích Indonésie (v indonéštině) lze nalézt zde, stačí kliknout na příslušný úřad dle názvu regionu, např. KANTOR WILAYAH DEPARTEMEN HUKUM DAN HAM BALI a otevře se příslušná adresa s kontaktem.

 

Po návratu do ČR je občan povinen ztrátu nebo odcizení cestovního dokladu také ohlásit orgánu příslušného k jeho vydání.

Aby se zamezilo případnému zneužití ztraceného či odcizeného cestovního dokladu, velvyslanectví neprodleně informuje příslušné orgány pasové služby ČR a tento pas je pasovou službou zneplatněn. Prokazování se odcizeným nebo ztraceným pasem (t.j. pasem neplatným) je protiprávní.