Ověřování listin – informace oddělení legalizace veřejných listin konzulárního odboru
Úřední hodiny pro veřejnost
pondělí | 8:00–12:00 | 13:30–17:00 |
úterý | 8:00-12:00 | ZAVŘENO |
středa | 8:00–12:00 | 13:30–17:00 |
čtvrtek | ZAVŘENO | ZAVŘENO |
pátek | 8:00-12:00 | ZAVŘENO |
V době úředních hodin pro veřejnost jsou všichni pracovníci zaneprázdněni osobním jednáním s klienty. Žádáme Vás proto, abyste nás telefonicky kontaktovali mimo úřední hodiny, a to ve dnech úterý od 14:00 do 16:00, ve čtvrtek od 8:00 do 12:00 a od 14:00 do 16:00, v pátek od 14:00 do 15:00. V naléhavých případech nám můžete svůj dotaz zaslat i v úředních hodinách na e-mailovou adresu: legalizace@mzv.cz.
Poslední dokumenty jsou přijímány 15 minut před ukončením úředních hodin.
Kontakt:
Oddělení legalizace veřejných listin – Hradčanské nám. 5, Praha 1
Telefon: 224 18 2188, 224 18 2153
e- mail: legalizace@mzv.cz
Poštovní adresa:
Ministerstvo zahraničních věcí ČR
Konzulární odbor – oddělení legalizace veřejných listin
Hradčanské nám. 5
110 00 Praha
Česká republika
V souvislosti s novelou zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích se od 1. 9. 2021 mění správní poplatek za legalizační úkony. Poplatek za legalizaci české veřejné listiny pro její použití v cizině se zvyšuje ze 100 na 300,- Kč. Poplatek za legalizaci cizozemské listiny ve výši 600,- Kč se nemění. Poplatky se hradí formou kolkových známek v příslušné hodnotě. Kolkové známky je třeba přinést s sebou (k dostání na každé pobočce České pošty, a.s.).
Od 1. 7. 2021 lze poplatky hradit rovněž elektronickými platebními kartami - pouze v osobním styku. Akceptovány jsou tyto platební karty: Mastercard, Mastercard Electronic, Maestra, VISA, VISA Electron, VPay, Diners Club, Discover, JCB, Union Pay, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay.V poštovním styku zůstává i nadále možná platba pouze kolkovými známkami.
V souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., (správní řád) činí lhůta pro vyřízení žádosti o legalizaci dokumentů 30 dnů. Ověření je prováděno zpravidla téhož dne. Oddělení legalizace veřejných listin si vyhrazuje právo omezit počet jednorázově přijímaných dokumentů dle aktuální vytíženosti oddělení (obvykle do 5-ti ověření).
Žadatel může pověřit vyřízením své žádosti jinou osobu bez předložení plné moci.