Snadné čtení
04.01.2023 / 16:08 | Aktualizováno: 06.01.2023 / 12:56
Co dělá Ministerstvo zahraničních věcí?
- Dělá zahraniční politiku České republiky.
- Zabezpečuje vztahy České republiky s ostatními státy a mezinárodními organizacemi.
- Má na starost pomoc České republiky ostatním státům, které to potřebují.
- Má na starost vytváření ekonomických vztahů s ostatními státy.
- Slaďuje činnost ministerstev a dalších úřadů v oblasti zahraničních vztahů.
- Řídí české ambasády v zahraničí.
- Zajišťuje ochranu práv a zájmů České republiky a jejích občanů v zahraničí.
- Stará se o správu majetku České republiky v zahraničí.
- Zabezpečuje přípravu a sjednávání mezinárodních smluv a sleduje jejich dodržování.
- Organizuje volby českých občanů v zahraničí.
- Místo celého názvu Ministerstvo zahraničních věcí se často používá zkratka MZV.
Jak se k nám dovoláte?
- Zavolejte na číslo: +420 224 181 111.
Potřebujete informace pro cestu do zahraničí?
- Zavolejte na číslo: +420 222 264 222.
- Volejte v pracovní době od 8:00 do 16:00 hodin.
Kde Ministerstvo zahraničních věcí sídlí?
Černínský palác
- Adresa: Loretánské náměstí 5, 118 00 Praha 1 – Hradčany
- Zde je hlavní budova ministerstva a sídlí zde ministr zahraničních věcí.
Toskánský palác
- Adresa: Hradčanské náměstí 5, 118 00, Praha 1
Trauttmansdorffský palác
- Adresa: Loretánská ulice 180/6, 118 00, Praha 1