Ministerstvo zahraničních věcí ČR

   česky      english     

rozšířené vyhledávání

Přejít na menu

Snadné čtení

 

Co dělá Ministerstvo zahraničních věcí?

  • Dělá zahraniční politiku České republiky.
  • Zabezpečuje vztahy České republiky s ostatními státy a mezinárodními organizacemi.
  • Má na starost pomoc České republiky ostatním státům, které to potřebují.
  • Má na starost vytváření ekonomických vztahů s ostatními státy.
  • Slaďuje činnost ministerstev a dalších úřadů v oblasti zahraničních vztahů.
  • Řídí české ambasády v zahraničí.
  • Zajišťuje ochranu práv a zájmů České republiky a jejích občanů v zahraničí.
  • Stará se o správu majetku České republiky v zahraničí.
  • Zabezpečuje přípravu a sjednávání mezinárodních smluv a sleduje jejich dodržování.
  • Organizuje volby českých občanů v zahraničí.
  • Místo celého názvu Ministerstvo zahraničních věcí se často používá zkratka MZV.

 

Jak se k nám dovoláte?

  • Zavolejte na číslo: +420 224 181 111.

Potřebujete informace pro cestu do zahraničí?

  • Zavolejte na číslo: +420 222 264 222.
  • Volejte v pracovní době od 8:00 do 16:00 hodin.

Kde Ministerstvo zahraničních věcí sídlí?

Černínský palác

  • Adresa: Loretánské náměstí 5, 118 00 Praha 1 – Hradčany
  • Zde je hlavní budova ministerstva a sídlí zde ministr zahraničních věcí.

Toskánský palác

  • Adresa: Hradčanské náměstí 5, 118 00, Praha 1

Trauttmansdorffský palác

  • Adresa: Loretánská ulice 180/6, 118 00, Praha 1
.