Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na místo administrativního referenta – pokladníka – kontaktního pracovníka správy ICT v ústředí MZV ČR s předpokladem vyslání na zastupitelský úřad v Rabatu
30.03.2020 / 13:34 | Aktualizováno: 30.03.2020 / 13:45
(Archivní článek, platnost skončena 14.04.2020 / 23:59.)
Státní tajemník v Ministerstvu zahraničních věcí vyhlašuje ve smyslu § 41 odst. 2 zákona č. 150/2017 Sb., o zahraniční službě a o změně některých zákonů (zákon o zahraniční službě), a § 30 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, výběrové řízení na obsazení místa administrativního referenta-pokladníka-kontaktního pracovníka správy ICT v ústředí MZV ČR s předpokladem vyslání na zastupitelský úřad v Rabatu.
Práce na tomto místě bude vykonávána v pracovním poměru na dobu určitou, se standardní dobou vyslání 4 roky, a den nástupu bude určen v závislosti na dokončení daného výběrového řízení. Místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů do 8. platové třídy.
Posuzovány budou žádosti, podané ve lhůtě do 14. dubna 2020, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Personální odbor, Ministerstvo zahraničních věcí ČR, Loretánské náměstí 5, 11800 Praha 1, nebo osobně podané v termínu do 14. dubna 2020 na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu pers_sekretariat@mzv.cz nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky (ID datové schránky MZV ČR: e4xaaxh). Přílohy, zasílané datovou schránkou, musí být ve formátu dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, v platném znění, a vyhlášky č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost, včetně požadovaných listin (příloh), musí být označena slovem „Neotvírat“ a dále slovy „Výběrové řízení na místo administrativního referenta-pokladníka-kontaktního pracovníka správy ICT v ústředí MZV ČR s předpokladem vyslání na zastupitelský úřad v Rabatu (č. j. 446742-1/2020-PERS)“.
Výběrového řízení na výše uvedené místo se může v souladu se zákonem zúčastnit jen osoba, která splňuje následující předpoklady a požadavky:
1) předpoklady:
a) mít státní občanství České republiky;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami, tj. platným českým dokladem totožnosti, nebo osvědčením o státním občanství, ne starším než 12 měsíců, anebo listinou o nabytí nebo udělení státního občanství ČR, ne starší než 12 měsíců. Při podání žádosti lze státní občanství ČR doložit pouze písemným čestným prohlášením o státním občanství; shora zmíněnou příslušnou listinu je potřeba v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru, Personálnímu odboru Ministerstva zahraničních věcí ČR.
b) dosáhnout věku 18 let;
c) být plně svéprávný;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným čestným prohlášením.
d) být bezúhonný;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá Výpisem z evidence Rejstříku trestů ČR, který nesmí být starší než 3 měsíce.
e) dosáhnout úplného středního vzdělání s maturitní zkouškou;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (maturitní vysvědčení). V případě zahraničního vzdělání je třeba doložit originál nebo úředně ověřenou kopii nostrifikace. Při podání žádosti jej lze doložit pouze písemným čestným prohlášením o dosaženém vzdělání; shora uvedenou příslušnou listinu je nezbytné v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru, Personálnímu odboru Ministerstva zahraničních věcí ČR.
f) mít potřebnou zdravotní způsobilost;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným čestným prohlášením o zdravotní způsobilosti. U úspěšného žadatele zaměstnavatele ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
2) požadavek stanovený vnitřním předpisem ("Služební předpis č. 3/2019, kterým se stanoví postup při změnách systemizace MZV, organizační struktury, definice charakteristik systemizovaných míst a obsazování systemizovaných překlenovacích míst, č. j. 445220/2019-PERS“), kterým je znalost francouzského jazyka, odpovídající alespoň stupni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve stupni znalostí 2 Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek, který tvoří přílohu rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.[1]
Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího úroveň znalosti cizího jazyka.
3) požadavek, stanovený pro dané místo interním předpisem (č. j. 94549/2016-BEZO „Přehled míst a funkcí na MZV, na kterých je nezbytné mít přístup k utajovaným informacím, včetně utajovaných informací EU a NATO“), kterým je pro dané místo požadována způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, v platném znění;
Splnění tohoto požadavku se dokládá úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na požadovaný stupeň („Důvěrné“), příp. na vyšší stupeň. Pokud žadatel nedisponuje příslušným osvědčením a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání příslušného osvědčení bez zbytečného odkladu po sdělení výsledku výběrového řízení, v němž žadatel uspěl.
Specifikace agendy administrativního referenta-pokladníka-kontaktního pracovníka správy ICT v ústředí MZV ČR s předpokladem vyslání na zastupitelský úřad v Rabatu:
- vyřizování administrativních záležitostí ZÚ;
- evidence spisů a dokumentů vč. protokolování došlých spisů, evidence oběhu spisů (došlých i vlastních) a evidence expedic;
- vedení evidence nepřítomnosti pracovníků ZÚ a její měsíční uzávěrka;
- evidence a spolupráce při zajišťování služebních cest pracovníků ZÚ;
- práce s informačními systémy MZV ČR dle požadavku vedoucích pracovníků ZÚ, práce s internetem, správa centrální e-mailové schránky ZÚ a vyřizování služebních e-mailů dle pokynů vedoucích pracovníků;
- zajištění předarchivní péče o písemnosti vč. přípravy skartačního řízení, archivace písemností;
- samostatná příprava spisů a dopisů dle pokynů vedoucích pracovníků ZÚ;
- zajišťování styku s institucemi v zemích akreditace ZÚ vč. ZÚ jiných států, s MZV a jinými institucemi ČR;
- sjednávání schůzek pro vedoucího ZÚ a jeho zástupce, doprovod diplomatických návštěv;
- v souladu s pravidly protokolu, podílení se na organizačním zajištění akcí pořádaných ZÚ;
- výkon funkce pokladní ZÚ: vedení pokladní agendy ZÚ včetně inventarizace finančních prostředků pokladny ZÚ;
- spolupráce s oblastním informatikem a IT odbory v ústředí MZV ČR;
- ve spolupráci s oblastním informatikem vykonává agendu kontaktu správy ICT v souladu s platnou koncepcí správy informačních a komunikačních technologií na zastupitelských úřadech ČR;
- podílí se na dalších úkolech přidělených vedoucím oddělení nebo vedoucím zastupitelského úřadu.
Uchazeči o místo administrativního referenta-pokladníka-kontaktního pracovníka správy ICT v ústředí MZV ČR s předpokladem vyslání na zastupitelský úřad v Rabatu předloží:
a) žádost o přijetí na uvedené místo, spolu s přílohami, dokládajícími splnění výše uvedených předpokladů a požadavků;
b) strukturovaný profesní životopis.
[1] Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR č. j. MSMT-12823/2016 ze dne 8. srpna 2016, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech.