Ministerstvo zahraničních věcí ČR

   česky      english     

rozšířené vyhledávání

Přejít na menu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Seminář pro české firmy k dodávkám zboží a služeb do OSN

 

(Archivní článek, platnost skončena 20.12.2014.)

Ministerstvo zahraničních věcí zorganizovalo dne 17. prosince 2013 seminář s cílem představit obchodní příležitosti v systému Organizace spojených národů a přispět k jejich širšímu a úspěšnějšímu využití českými podnikatelskými subjekty.

Konkrétní postup při obchodování s Organizací spojených národů představila Kerry Kassowová z Rozvojového programu UNDP a Niels Ramm z úřadu OSN pro servisní zabezpečení projektů, který zprostředkovává nákupy zboží a služeb na objednávku jednotlivých agencií v systému OSN.

Seminář byl věnován praktickým zkušenostem s výběrovými řízeními, a to jak z pohledu Generálního konzulátu České republiky v New Yorku, Velvyslanectví ČR v Kodani a Stálé mise ČR při OSN v Ženevě a pracovní skupiny UNESCO odboru OSN MZV ČR, tak i z pohledu samotných firem SVOS Přelouč spol. s.r.o. nebo Papírny Brno a.s., které se výběrových řízení již úspěšně zúčastnily.

Vzhledem k tomu, že existuje řada mezinárodních organizací, které nabízejí příležitosti k dodávkám zboží a služeb, Ministerstvo zahraničních věcí připravilo stručný přehled hlavních ekonomických, finančních, vědeckých, výzkumných, odborných a dalších mezinárodních organizací se základními informacemi o zakázkách a výběrových řízeních v těchto organizacích, který je k dispozici na internetových stránkách MZV stejně jako prezentace jednotlivých vystupujících.

Závěry a doporučení důležitá pro zájemce o získání nových zákazníků/trhů a perspektivní podnikatelské uplatnění v OSN:

  • OSN představuje spolehlivého obchodního partnera, obchodování má však určitá specifika (např. nutnost předběžné registrace či plnění relativně přísných podmínek výběrových řízení).
  • Proces výběrových řízení je u většiny agencií OSN založen na podobných principech, nicméně je důležité se seznámit s konkrétními pravidly vybrané agentury či organizace OSN
  • Základem obchodní spolupráce je předchozí bezplatná registrace na internetových stránkách UN Global Marketplace, popř. příslušné organizace.
  • Je nutné aktivně sledovat aktuální poptávku příslušné mezinárodní organizace (např. využitím služeb automatického zasílání notifikací o nových tendrech).
  • Při podávání nabídky je třeba postupovat podle zadávací dokumentace a respektovat jednotlivé pokyny a zadání.
  • V případě nejasností je vhodné požádat o vysvětlení či podrobnější informace.
  • Hlavním kritériem při vyhodnocení nabídky je splnění technických požadavků, cena je až druhým kritériem.
  • Obchodní spolupráce s OSN je zároveň dobrou referencí i při jiných obchodních aktivitách úspěšných uchazečů a může navíc přispět k navázání obchodních kontaktů s ostatními firmami spolupracujícími s danou organizací.  
  • Výhodou obchodní spolupráce s OSN je jistota včasné úhrady za dodané zboží či služby.
  • Účast ve výběrových řízeních vyžaduje trpělivost, dobrou přípravu a aktivní přístup, nicméně v případě úspěšného získání zakázky pak mají vybraní uchazeči zpravidla zajištěný pravidelný, dlouhodobý odbyt.

přílohy

Prezentace - Ženeva 115 kB pptx (Dokument) 19.12.2013

UNESCO obchodní přiležitosti - prezentace 832 kB pptx (Dokument) 19.12.2013

UNDP Presentation - K. Kassow 6 MB ppt (Prezentace) 19.12.2013

N. Ramm UNOPS2 - prezentace 3 MB ppt (Prezentace) 19.12.2013

N. Ramm UNOPS - prezentace 4 MB pptx (Dokument) 19.12.2013

Kodaň prezentace 2 MB ppt (Prezentace) 19.12.2013

GK NY Seminar - prezentace 903 kB ppt (Prezentace) 19.12.2013

Doing Business with the UN 2 MB pptx (Dokument) 19.12.2013

Přehled vybraných mezinárodních organizací 163 kB doc (Word dokument) 20.12.2013

.