Ministerstvo zahraničních věcí ČR

   česky      english     

rozšířené vyhledávání

Přejít na menu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Cesta iniciativy v Ukrajině, 2016

 

NESEHNUTÍ Brno

Projekt si stanovil dva cíle, (1) podpořit kapacitu, činnost a další směřování ukrajinských nevládních organizací a nezávislých médií v oblastech Oděsa, Poltava a Cherson a (2) podpořit propojování, motivaci a profesní dovednosti nevládních organizací a nezávislých novinářů/ek v Ukrajině.

Během roku 2015 a 2016 realizovalo NESEHNUTÍ za účelem jejich dosažení dva typy aktivit.

  1. Mikrograntové řízení mezi občanskými iniciativami ve výše uvedených oblastech Ukrajiny. Do nich se přihlásilo celkem 111 projektů, z nichž bylo dvoukolovým procesem vybráno 11 iniciativ. Na základě vybraných projektů bylo za facilitační podpory realizátora naplánováno 13 občanských kampaní a na jejich realizaci rozděleno celkem 388 tisíc korun. NESEHNUTÍ po celou dobu realizace kampaní poskytovalo iniciativám podporu a provedlo několik monitoringů (prostřednictvím Skype, e-mailu či přímo na místě v Ukrajině) sledující průběh a výsledky jednotlivých kampaní. Hlavním výstupem bylo 13 naplánovaných a zrealizovaných projektů/občanských kampaní. V druhém roce přidali realizátoři prvek aktualizace kampaní, jímž mohlo dojít k hlubšímu zhodnocení procesu realizace a zohlednění nových skutečností i překážek.
  2. Příprava a realizace Barcampu v Chersonu. Specifická poloformální vzdělávací konference za účasti lektorů a lektorek z Ukrajiny i ČR, v roce 2016 i za účasti ázerbajdžánského lektora. V roce 2015 bylo na základě 157 přihlášek vybráno 60 účastníků a účastnic (nakonec se Barcampu zúčastnilo 58 lidí), z nichž někteří byli současně lektory/lektorkami. Na druhý ročník ukrajinsko-českého BarCampu se přihlásilo 83 lidí, z nichž realizátoři na základě informací v přihlášce vybrali 63. Na akcích proběhla celá řada seminářů a workshopů na nejrůznější témata, například fungování nezávislé internetové televize Hromadske.tv a její financování, současné fungování občanských iniciativ na Krymu, strategie komunikace občanských kampaní, práce na sociálních sítích, práce s dárci a dárkyněmi, příklady konkrétních projektů a kampaní (monitoring stavu lidských práv, kampaň proti nelegálním stavbám v Kyjevě, kampaň za prosazení obecního participativního rozpočtu či za dodržování zákona o přístupu k informacím) apod. Hlavním výstupem byl zorganizovaný Barcamp pro 123 účastníků a účastnic, který přinesl sdílení zkušeností, znalostí, příkladů dobré i špatné praxe a motivaci do další práce.

 

Výše dotace MZV v roce 2016: 1 100 000 Kč

.