česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: ©Velvyslanectví České republiky v Kuala Lumpur
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Prezentace Česka malajsijským cestovním kancelářím

Malajsie se profiluje jako jedna ze zemí Asie s nejrychleji rostoucím potenciálem pro příjezdový cestovní ruch do České republiky. Rapidně rostoucí střední třída, ale také uzavření mezinárodního cestování v Číně, znamená, že tento na tento zdrojový trh by mělo být dbáno se zvýšenou pozorností. I proto Velvyslanectví České republiky  společně s CzechTourismem v rámci roadshow s názvem „Objevte (znovu) region střední Evropy“, a to 14. října 2022 v Kuala Lumpur. Akci osobně podpořil VZÚ M. Hupcej, který vystoupil jak na prezentaci, tak na večerním networkingovém koktejlu. Akce, která byla podpořena z projektu PROPED za podpory MMR, se zúčastnilo na 70 zástupců cestovních kanceláří.
 

Zmíněný potenciál vychází ze statistik, dle kterých počet turistů do České republiky rostl z Malajsie každoročně o 15 % (do období koronavirové pandemie). Malajsie byla rovněž po dobu dvou let, a to jara 2022, poměrně striktně uzavřena, a to jak pro příjezdový cestovní ruch, tak pro výjezdový, jelikož turisté byli povinni po návratu podstupovat týdenní či delší karanténu. Uvolnění od 1. dubna 2022 tak znamenalo „otevření hráze“, jakkoli tento zájem je spíše pozvolný. Oblast jihovýchodní Asie patří mezi rostoucí zdrojové trhy příjezdového cestového ruchu a zejména ve světle uzavření mezinárodního cestování v Číně z důvodu pandemie koronaviru, představuje významnou oblast, na kterou se zaměřuje při svých aktivitách jak Velvyslanectví České republiky v Kuala Lumpur, tak CzechTourism. I z tohoto důvodu byl pro Malajsii podán projekt PROPED č. 36D372-001 s názvem „Večerní koktejl pro lokální partnery v rámci V4 B2B matchmaking Roadshow v Kuala Lumpur“.

 

B2B stoly

 

Akce byla koncipována do 3 částí - odpolední prezentace, následné B2B jednání a večerní networkingový koktejl. Na úvod odpoledního programu byl pro návštěvníky uspořádán seminář, na kterém vystoupil velvyslanec České republiky v Malajsii Milan Hupcej, poté následovala destinační prezentace pana Lukáše Pokorného, ředitele CzechTourism Jihovýchodní Asie a Čína. Akce se jako hosté zúčastnili zástupci zemí V4 – velvyslanec Polska Krzysztof Debnicki a velvyslankyně Maďarska Petra Ponevacs-Pana. Slovensko z rezidentní ambasády v Jakartě zastupoval obchodní rada Andrej Eštvánik. Na 70 zástupců cestovních kanceláří z Malajsie se zájmem o Českou republiku, ale i o další státy střední Evropy, bylo důkazem hladu po cestování i zájmu o tyto destinace. Akvizice byla provedena ve spolupráci s partnery v místě, zejména s MATTA (Malaysian Association of Tour and Travel Agents).

V následující části se pak uskutečnily B2B stoly, tedy individuální jednání partnerů, během kterých se malajsijské cestovní kanceláře měli možnost setkat s účastníky napřímo, během vymezeného času. Kromě samotného CzechTourismu, který na B2B stolech aktivně prezentoval, se akce po celou dobu účastnil Jan Veselý z Enjoy Europe a Lukáš Hovorka a Liang Jian Zhang z Kiwi.com.

 

Koktejl

 

Ve večerních hodinách byla využita přítomnost všech zúčastněných ještě před odletem do Jakarty následující den a byla připravena koktejlová networkingová recepce, díky zmíněnému nástroji PROPED. Tu zahájil velvyslanec Milan Hupcej, akci rovněž návštěvou podpořil Richard Hlavatý, ředitel Odboru zahraničně ekonomických politik II z Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, který v Kuala Lumpur pobýval v souvislosti s oficiální návštěvou Malajsie. Mediální pokrytí bylo zajištěno účastí Českého rozhlasu, resp. zahraničního zpravodaje Davida Jakše, který přiletěl speciálně z Bangkoku. Po celou dobu programu byl účasten rovněž obchodní rada M. Dostál.

 

Milan Dostál, obchodní rada, Velvyslanectví České republiky v Kuala Lumpur