english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Ověření platnosti zákazu vstupu do Velké Británie, jak se odvolat proti deportaci

Pokud Vám byl v minulosti udělen zákaz vstupu do UK, nyní Vám byl odepřen vstup do UK a máte zájem ověřit, zda Váš zákaz vstupu stále trvá, obraťte se prosím s Vaším dotazem  na britské ministerstvo vnitra (Home Office). Zákaz vstupu do UK trvá minimálně 10 let (často je však na doživotí), přičemž po této době by mělo být možné požádat o jeho přehodnocení. V příloze naleznete i formulář odvolání a instrukci k jeho vyplnění (v angličtině) pro případ , že se chcete odvolat proti své deportaci z UK.

Pokud se nacházíte na letišti v UK a je Vám odepřen vstup do země, můžete se se žádostí o radu obrátit na Imigrační poradenskou službu (Immigration Advisory Service, IAS), která má své regionální představitele na všech hlavních letištích v UK. Tito by měli být schopni podat základní rady a informace zdarma. Bez konzultace s IAS (případně jiným právním poradcem) nedoporučujeme podnikat další kroky, které by měly zabránit Vaší deportaci z UK.

Pokud Vám byl v minulosti udělen zákaz vstupu do UK, nyní Vám byl odepřen vstup do UK a máte zájem ověřit, zda Váš zákaz vstupu stále trvá, je potřeba, abyste se obrátili se svou písemnou žádostí o zjištění stavu, případně o změnu zákazu přímo na britské ministerstvo vnitra (Home Office).

Žádost vyhotovenou v anglickém jazyce je třeba zaslat přímo na adresu:

Home Office
Criminal Casework
Team 7
8th Floor, Apollo House,
36 Wellesley Road
Croydon
CR9 3RR
United Kingdom

 

Kontaktní adresy zde:

https://www.gov.uk/government/publications/contact-details-for-immigration-compliance-and-enforcement-teams/contact-details-for-immigration-compliance-and-enforcement-teams


Pokud Váš zákaz vstupu trvá, s obdrženou informací nesouhlasíte a chcete si na postup britských úřadů ztěžovat, můžete podat Vaši stížnost prostřednictvím věcně příslušného úřadu Britské pohraniční stráže (Border Force). Informace k podání stížnosti jsou dostupné na www.gov.uk/government/organisations/border-force/about/complaints-procedure.

Informace k možnosti podání stížnosti

Pokud chcete podat stížnost ohledně poskytovaných služeb či chování pracovníkůBritské pohraniční stráže (Border Force), můžete tak učinit ve dvou fázích. Stížnost musí být sepsána písemně, a to poškozenou osobou či jeho zástupcem, ne déle než tři měsíce od incidentu (kromě výjimečných případů).

První fáze

Pomocí emailu či dopisu zkontaktujte Border Force v případě:

  • Nespokojenosti s úrovní služeb poskytovaných ze strany pracovníků Border Force
  • Nespokojenosti s chováním pracovníků či smluvních partnerů Border Force

Uveďte:

  • Datum, čas a místo, kde k incidentu došlo
  • Podrobnosti stížnosti

Pokud jste zástupce dotčené strany, bude Border Force také požadovat plnou moc udělenou poškozenou osobou.

Kontakt:

Email: complaints&compliments@homeoffice.gsi.gov.uk

Nebo napište na adresu:

Complaints Allocation Hub
Central point of receipt
7th Floor
Lunar House
40 Wellesley Road
Croydon
CR9 2BY

United Kingdom

 

Vezměte prosím na vědomí, že stížnosti jsou přijímány pouze v anglickém a velšském jazyce.  Odpověď lze očekávat do do 20 pracovních dní od obdržení žádosti (tyto dny nezahrnují soboty, neděle a státní svátky v Anglii a Walesu), v případě závažných případů i déle.

Druhá fáze

Pokud nejste spokojen/a s obdrženou odpovědí v rámci první fáze, můžete požádat o přehodnocení žádosti.Pověřená osoba přezkoumá  Vaší žádost do 20 pracovních dní od jejího obdržení.

Adresa pro podání žádostí:

complaints@homeoffice,gov.uk

Pozn.: Vyřizování může být aktuálně pozdrženo v důsledku opatření souvisejících s pandemií covid-19.


Případné další kroky

 

Pokud stále nejste spokojen/a s odezvou, můžete se přes MP (poslance britského parlamentu, seznam na www.parliament.uk) obrátit na Veřejného ochránce práv pro parlamentní a zdravotnické otázky (Parliamentary and Health Service Ombudsman):

www.ombudsman.org.uk

tel. (Helpline): 03450154033

pondělí-čtvrtek 8.30 – 17

pátek 8.30 - 12

 

 Parliamentary and Health Service Ombudsman

Citygate

47-51 Mosley Steet

Manchester

M2 3HQ

Email: phso.enquiries@ombudsman.org.uk

 

nebo

Customer Services

 Parliamentary and Health Service Ombudsman

Millibank Tower

Millibank

London SW1P 4QP

Přílohy

Formulář odvolání proti deportaci v UK

Návod k formuláři odvolání proti deportaci v UK

Formulář stížnosti proti rozhodnutí o zákazu vstupu ZDE

 

přílohy

Formulář odvolání proti deportaci v UK 195 KB PDF (Acrobat dokument) 2.8.2016

Návod k formuláři odvolání proti deportaci v UK 361 KB PDF (Acrobat dokument) 2.8.2016