english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Velvyslanectví ČR v Londýně
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Dvanáct českých pivovarů se představilo na unikátní akci Czech Beer Day v Londýně

Již 5. ročník úspěšné akce Czech Beer Day se konal 19. června 2019 v rámci projektu ekonomické diplomacie na velvyslanectví ČR v Londýně. Czech Beer Day je největší B2B festival tradičně vařeného českého piva v celé EU mimo Českou republiku.
 

„Před 177 lety v českých zemích vznikl coby významná pivní inovace dnes světově populární typ piva ‚Pilsner‘. Cestou inovací jde Česká republika i dnes, například v oblasti nanotechnologií, laserů či umělé inteligence. Pivovarnictví zůstává tradičním národním klenotem, ale i v něm dokáží čeští sládci přicházet s novinkami a inovacemi, s řadou z nichž se dnes díky Czech Beer Day mohou osobně seznámit i britští spotřebitelé“, uvedl při slavnostním zahájení akce velvyslanec České republiky ve Spojeném království Libor Sečka. 

Akce se konala s podporou projektu ekonomické diplomacie ČR a ve spolupráci s britskou pobočkou CzechTrade a CzechTourismem jí uspořádalo velvyslanectví ČR v Londýně.

Letošní ročník navštívilo rekordních 250 účastníků, kterými byli především zástupci pivního distribučního businessu, účastníci ze sektoru pohostinství (hotely, restaurace, bary) i novináři zaměření na nápojový sektor. 

Své produkty prezentovaly české pivovary, pro které je kvalita vlastního produktu nejdůležitějším aspektem, od velkého Budvaru přes obnovený Jarošovský pivovar, regionální Holbu až po české specialisty na řemeslné vaření jako Matuška a Muflon, včetně pražského mikropivovárku Jihoměstský. Na Czech Beer Day bylo také ve světové premiéře představeno pivo Red Flamengo, které je unikátní tím, že jako vůbec první pivo v historii obsahuje Astaxanthin. Jde o antioxidant získaný z mořských řas, který byl vyvinutý ve spolupráci právě Jihoměstského pivovaru a společností Alga Life nutrition.

Letošní ročník obohatila life cooking show firmy Retigo a českých gastronomických specialit, například rybích karbanátků dodávaných společností Od Helenky, a také tombola. Prezentována byla take vína z České republiky od vinařství Jedlička, Stávek a B/V vinařství. Návštěvníkům se představila také technologická firma Your pass a kreativní agentura Little Greta.

Akce byla vyvrcholením Czech Beer Week, kdy se celý týden v londýnských barech a restauracích podávalo pivo z českých pivovarů, vařené tradiční českou technologií. Oblíbenost českého piva v Británii stoupá a stejně tak i jeho import. Česká republika vyvezla do Británie za poslední rok pivo v hodnotě 26,5 mil Kč oproti 18 mil. v předchozím období.

 

Tamara Slate Glässner

Obchodně-ekonomický úsek Velvyslanectví České republiky v Londýně.

Galerie


Czech Beer Day 2019