english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Obchodní příležitost v Británii: elektrická kolejová vozidla

MHD v Londýně otevírá tendr na dodávku 43 automatických elektrických kolejových vozidel pro linky systému Docklands Light Railway (DLR).

Velvyslanectví ČR v Londýně upozorňuje na novou obchodní příležitost ve Velké Británii.

Provozovatel systému městské hromadné dopravy v Londýně otevírá tendr na dodávku automatických elektrických kolejových vozidel pro linky systému Docklands Light Railway (DLR). Předmětem tendru je návrh, výroba, testování a uvedení do provozu flotily nejprve 43 a následně celkem až 77 nových souprav operujících v napětí 750 voltů, včetně technické podpory a dodávky náhradních dílů na max. 35 let. První tři soupravy musejí být doručeny k testování do června 2021, připraveny ke komerčnímu provozu od června 2022 a 43. vlak musí být dodán nejpozději k červnu 2024. Projektovaná životnost vlaků musí být alespoň 35 let, délka 86,4-88 metrů a vlaky musejí být schopny automatického provozu v rámci stávající digitální signalizační sítě provozovatele. Předpokládaná cena projektu je 55-85 milionů GBP. 

Detailní podmínky tendru a příslušné dokumenty na stránkách businessinfo.

Docklands Light Railway (DLR) je součástí systému londýnské hromadné veřejné dopravy. DLR má oddělenou dráhu od metra a všechny vlaky jsou řízeny počítačově bez přítomnosti řidiče. Aktuálně má DLR délku tratí 27 km a 3 trasy. Vozový park DLR představují vysokopodlažní, obousměrná, jednokloubová vozidla se čtyřmi dveřmi na každé straně. Vlaková souprava se skládá ze dvou vozů. 

Transport for London (TFL) je orgán zodpovídající za dopravu v Londýně (podzemní a nadzemní linky metra, DLR, londýnská železniční síť, síť autobusových a tramvajových linek, říční doprava). Strategie plánu rozvoje TFL obsahuje rozšíření linek Overground a Bakerloo, napojení na budoucí železniční koridor Crossrail 2 a úpravy veřejného prostoru s ohledem na zdraví a komfort občanů. TFL má zároveň ambici převzít provoz příměstských linek železnice. Více ke strategii web TFL.

 

Aleš Opatrný, ekonomický diplomat, velvyslanectví ČR v Londýně