česky  українською 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Předání pasů a víz žadatelům z Ukrajiny

Žadatelé o víza, jejichž pasy zůstaly po evakuaci konzulátů ČR na Ukrajině v držení MZV, nebo jejichž žádosti o víza a pobyty nebyly do evakuace rozhodnuty, mohou MZV kontaktovat na následujícím tel. čísle / e-mailu.

Žádáme žadatele o víza, kterých se toto týká, aby kontaktovali MZV telefonicky nebo e-mailem:

- tel. č. 224 182 792 v pracovní dny v čase 8 - 12 hod. a 13 - 16 hod.

vo4@mzv.cz

Jde o žadatele, kteří podali svou vízovou žádost krátce před útokem Ruské federace na Ukrajinu a následnou evakuací Velvyslanectví ČR v Kyjevě a Generálního konzulátu ČR ve Lvově.

 

JAK POSTUPOVAT:

→ Můj pas zůstal před evakuací na jednom z konzulátů ČR:

Informujte nás e-mailem na adrese vo4@mzv.cz. V e-mailu uveďte své jméno a příjmení (latinkou dle pasu), datum narození a datum a místu podání žádosti.

 

→ Moje žádost o dlouhodobé vízum byla kladně rozhodnuta:

(nejčastěji jde o žádosti za účely studium, rodinný, sezónní zaměstnání, ostatní, mimořádné pracovní vízum)

1. Informaci o stavu žádosti si ověřte zde.

2. Zjistíte-li, že o žádosti bylo kladně rozhodnuto, kontaktujte MZV telefonicky nebo e-mailem na výše uvedených kontaktech. V e-mailu uveďte své jméno a příjmení (latinkou dle pasu), datum narození a datum a místu podání žádosti.

3. Pracovníci MZV s Vámi domluví další postup pro vyznačení víza.

 

→ Moje žádost o dlouhodobý pobyt byla kladně rozhodnuta a nacházím se v ČR:

1. Informaci o stavu žádosti si ověřte zde.

2. Dostavte se na nejbližší pracoviště Ministerstva vnitra – odboru azylové a migrační politiky v místě svého bydliště v ČR. Povolení k pobytu vyřídíte zde, MZV kontaktovat nepotřebujete

 

→ Moje žádost o dlouhodobý pobyt byla kladně rozhodnuta a nacházím se mimo ČR:

1. Informaci o stavu žádosti si ověřte zde.

2. Zjistíte-li, že o žádosti bylo kladně rozhodnuto, kontaktujte MZV telefonicky nebo e-mailem na výše uvedených kontaktech. V e-mailu uveďte své jméno a příjmení (latinkou dle pasu), datum narození a datum a místu podání žádosti.

3. Pracovníci MZV s Vámi domluví další postup.

 

→ Moje žádost dosud nebyla rozhodnuta:

1. Informaci o stavu žádosti si průběžně ověřujte zde. Ministerstvo vnitra o všech podaných žádostech rozhodne a již nyní rozhoduje.

2. Nemůžete-li po rozhodnutí postupovat podle jednoho z výše uvedených bodů, budete o dalším postupu informování, jakmile dojde k obnovení činnosti konzulátů. Sledujte informaci na této webové stránce.

 

→ Kde mohu podat žádost o vízum nebo zaměstnaneckou kartu?

V tuto chvíli není možné žádost podat. Osobám, které prchají z válečného konfliktu na Ukrajině, je v ČR, resp. EU udělována dočasná ochrana. Pro podávání standardních žádostí vyčkejte do znovuotevření konzulátů v Kyjevě a ve Lvově. Sledujte informaci na této webové stránce.

 

→ Obdržel jsem termín pro podání žádosti na konzulátu v Kyjevě / Lvově. Termín propadl, dostanu nový termín?

Všechny přidělené termíny zůstávají platné. Jakmile dojde k obnovení činnosti konzulátů, bude Vám nabídnut nový termín.

 

→ Na konzulátu ve Lvově jsem uhradil poplatek do losování termínů? Kdy dostanu termín?

Všechny přijaté registrace do losování zůstávají platné. Jakmile dojde k obnovení činnosti konzulátu, bude Vám nabídnut termín.

 

→ Žádost o zaměstnaneckou kartu nebo dlouhodobý pobyt jsem podal. Byl jsem vyzván k doplnění dokumentu. Kam mám tento dokument zaslat (přinést)?

S doplněním můžete počkat do znovuotevření konzulátů. Lze jej také zaslat Ministerstvu zahraničních věcí – Vízový odbor. Dokument můžete také zaslat poštou na adresu konzulátu ve Lvově, kde však bude dokument ležet a čekat na obnovení činnosti.