español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Pixabay
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Účast českých kreativních firem na festivalu Animayo

Dne 16. května můžete sledovat online sérii setkání s předními tvůrci českého videoherního průmyslu. Tři masterclass s českými zástupci firem z kreativního průmyslu proběhnou v rámci  festivalu Animayo 2020.
Představení čestkých tvůrců na festivalu je dalším z projektů ekonomické diplomacie MZV ČR.

Animayo, Festival animovaného filmu, speciálních efektů a videoher, se v roce 2020 se stane prvním světovým festival animace odehrávající se téměř 100% na virtuální platformě. Program 15. ročníků festivalu Animayo bude probíhat od května do listopadu prostřednictvím různých kanálů: virtuálně, streaming, online a prezenčně. Fanoušci se mohou těšit na více jak 50 přednášejících expertů a odborníků i mezinárodních hvězd, kteří se zapojí do jedné z nejvýznamnějších a nejinovativnějších platforem ve světě animovaného filmu, vizuálních efektům a videoher.

Program bude probíhat v anglickém jazyce a je nutná předchozí registrace na webových stránkách festivalu: www.animayo.com

 

16. 5. 2020 PROGRAM

 

19,30 hodin Livonia, úžasný svět her Arma 3 a DayZ - masterclass Ivana Buchty 

 

Diváci budou mít možnost seznámit se blíže s procesem vzniku geografického prostředí her Arma 3 a DayZ, kultovními projekty mezinárodně úspěšného studia Bohemia Interactive. 

 

Livonia je nové geografické prostředí pro hry Arma 3 a DayZ, které bylo uvedeno na trh v roce 2019. Spolu s kreativním ředitelem diváci odhalí celý tvůrčí proces vzniku, od prvních experimentů, až po práci na posledních detailech. 

 

Přednáška vysvětlí různé metody, které společnost Bohemia Interaktiv používá k vytváření svých originálních herních světů, navržených tak, aby uspokojily všechna očekávání i těch nejnáročnějších hráčů. Těšit se můžete také na mnoho informací o tom, jak správně pracovat s fantazií, hrou a autenticitou. 

 

Ivan Buchta je kreativním ředitelem Bohemia Interactive, české vývojářské herní společnosti založené v roce 1999. Bohemia Interactive uvedla v roce 2001 svůj první herní titul známý pod názvem Arma: Cold War Assault, který byl nadšeně přijat kritiky i hráči, o čemž svědčí více než 1,2 milionů prodaných kopií a nespočet získaných ocenění. Na základě tohoto prvotního úspěchu vyšlo v roce 2002 populární rozšíření Arma: Resistance. V roce 2007 se studio spojilo s dalšími dvěma českými vývojářskými společnostmi, Altar Games a Black Element Software, a hra Arma začala vycházet již bez závislosti na cizí produkci. V následujících letech vyšlo mnoho dalších, neméně úspěšných rozšíření a verzí této slavné hry. Dalším velkým úspěchem společnosti je interaktivní projekt DayZ, kterého se v prvních čtyřech měsících od uvedení na trh ve službě Steam prodalo téměř dva miliony kopií. V současné době společnost intenzivně pracuje na tvorbě nové hry Vigor 3. 

 

21,00 hodin Neskutečné světy Amanita Design

 

Lukáš Kunce, PR manažer a producent Amanita Design, jedné z mezinárodně nejuznávanějších českých vývojářských společností, přispěje do programu festivalu Animayo 2020 svou masterclass. Ve své přednášce přiblíží kreativní proces vzniku jedinečného pohádkového prostředí cenami ověnčených her Machinarium a Chuchel. 

 

Amanita Design je nezávislá herní vývojářská společnost, která se při své tvorbě inspiruje českými lesy a mytologií. Lukáš Kunce nás zavede do fantazijních světů s interaktivní atmosférou a do posledního detailu promyšlenými detaily. Masterclass odhalí některá z tajemství umělecké originality studia Amanita Design, které se může pyšnit několika výjimečnými a uznávanými projekty, jako například ságou Samorost, Machinarium, Botanicula nebo Chuchel.

 

21,30 hodin Kreativní metody Tomáše Dvořáka

 

Oceňovaný umělec Tomáš Dvořák, známý především svou hudbu k slavným hrám Samorost či Machinarium, zakončí večer věnovaný českému videohernímu průmyslu na festivalu Animayo 2020. Dvořák se účastníkům představí ukázkou koncertní tvorby a online ukázkou své práce, na které vysvětlí některé metody používané při produkci hudby a audio zvuků pro videohry. 

 

Hudba je nedílnou součástí videoher, dotváří atmosféru prostředí, umožňuje hráčům lépe se sžít s postavou a umocňuje jejich interaktivní prožitek ze hry. Chtěli byste vědět více o tom, jak se taková hudba vytváří? Tomáš Dvořák si na festival připravil prakticky zaměřenou masterclass, v rámci které vám přiblíží své postupy a mnoholeté zkušenosti. Nebudou chybět ani ukázky, příklady a praktické tipy.

 

Tomáš Dvořák, známý pod uměleckým pseudonymem Floex, je klarinetista, DJ, skladatel, producent a multimediální umělec z Prahy. Ve své tvorbě propojuje elektronickou a akustickou hudbu do svébytné atmosférické podoby. Rád experimentuje nad rámec lineárních hudebních scénářů, vytváří multimediální projekty a hudbu do videoher. Vedle svých vlastních projektů je známý především spoluprací se studiem Amanita Design, pro které vytvořil hudbu ke hrám Samorost 2 (2006), Machinarium (2009) a Samorost 3 (2016). Soundtrack ke hře Machinarium byl přelomový a pomohl Tomášovi proslavit se na mezinárodní scéně.

 

Na svém kontě má vydaná alba Pocustone (2001),  Zorya (2011) a také EP Gone (2014). Alba získala několik prestižních ocenění nejen v České republice (tři ceny Anděl, Nominace na evropské ceny Qwartz, nominace na ceny Apollo a Vinyla Awards). Za zmínku stojí také jeho spolupráce s Tomášem Hodgem na albu A Portrait Of John Doe (2018).

 

Účast českých firem je jedním z projektů ekonomické diplomacie Velvyslanectví ČR v Madridu, který se realizuje ve spolupráci s Českým centrem.