español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Seminář "Exportní příležitosti v Mexiku"

Odbor ekonomické diplomacie MZV uspořádal dne 31. března 2016 v Černínském paláci seminář  s názvem "Exportní příležitosti v Mexiku", kterého se zúčastnilo přes 70 zájemců převážně z podnikatelské sféry, dále z bankovního sektoru, asociací, vysokých škol a dalších institucí.

Seminář zahájil náměstek ministra zahraničních věcí Martin Tlapa, jenž ve svém úvodním slově zdůraznil význam Mexika coby hlavní destinace českého exportu do Latinské Ameriky. Mexický trh nabízí českým exportérům rozsáhlé možnosti z hlediska prohlubování obchodní a investiční spolupráce. Je třeba ho chápat nejen jako atraktivní, nesaturovaný a koupěschopný více než stomiliónový trh, nýbrž také jako vstupní bránu na trhy USA, Kanady i dalších latinskoamerických zemí.

V prvním bloku semináře vystoupila Eva Tadlíková, vedoucí ekonomického úseku Velvyslanectví ČR v Mexiku, která publiku přiblížila základní údaje o Mexiku a způsoby, jakými může velvyslanectví napomoci podnikatelům při dobývání tamního trhu. Dále vystoupil Matyáš Pelant, vedoucí oddělení Amerik MPO ČR, jenž ve své prezentaci rozebral současný proces renegociace dohody o volném obchodu mezi EU a Mexikem. Dalším vystupujícím byl Jan Procházka, generální ředitel EGAP, který představil pojišťovnu a její dosavadní úspěchy, a nabídl ve spolupráci s bankovními institucemi služby EGAP přítomným zástupcům z řad exportérů v rámci jejich snahy o průnik na mexický trh.

Náměstek Tlapa na závěr prvního bloku semináře nabídl zúčastněným firmám služby Klientského centra pro export (KCE), které provozuje MZV ve spolupráci s agenturou Czechtrade v jejím sídle. Specialisté KCE jsou připraveni podnikům ve spolupráci s kolegy, kteří působí v rámci Jednotné zahraniční sítě, nabídnout širokou škálu asistenčních služeb. 

V druhém bloku vystoupil Emil Ulrych z agentury CzechTrade, jenž donedávna působil několik let v Mexiku jako zástupce české společnosti. V úvodu popsal hlavní aktivity CzechTrade a formy spolupráce, které mohou exportéři s agenturou nastolit při dobývání mexického trhu. Vyjmenoval také řadu českých podniků, které se v posledních letech úspěšně etablovaly v Mexiku. Na závěr programu se o své zkušenosti s mexickým trhem podělili Jana Svrčková ze společnosti Linet a David Zeman z podniku Doosan Škoda Power.

Originál článku včetně příloh naleznete na adrese: http://www.mzv.cz/ekonomika/cz/udalosti/seminar_exportni_prilezitosti_v_mexiku.html