español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Velvyslanectví ČR v Mexiku
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Řízená degustace českého piva v Mexiku

Festival české gastronomie a českého piva v Mexiku je plném proudu. Pozitivní ohlasy se snáší nejen na českou kuchyni, která se od počátku března podává v Haciendě de los Morales na konci Masarykovy třídy hlavního města Mexika, ale i na české pivo, které výborně doplňuje i tradiční české pokrmy. Z tohoto důvodu proběhla v rámci Festivalu dne 12. 3. 2020 další zajímavá akce - řízená degustace českého piva. Festival je v hlavním městě Mexika možné navštívit až konce března.

Dne 12. 3. 2020 proběhla v historické Haciendě de los Morales řízená degustace českého piva. Návštěvníci měli možnost seznámit se s českými pivy, které jsou přítomné na mexickém trhu – Pilsner Urquell, Kozel a světlý a tmavý Budějovický Budvar (zde Czechvar). Večerem provázela profesionální someliérka Nayeli Estrada, která má osobní zkušenost s českou pivovarnickou tradicí a mohla tak mexickému publiku velmi dobře představit každou prezentovanou značku piva. V úvodu prezentace každého piva se věnovala historii, procesu produkce a specifikům chuti českého piva. Přítomné seznámila s tím, jak by se správně mělo pivo degustovat a na jaké prvky by se měl každý zaměřit. Ochutnávka piv byla doprovázena degustací tradičních českých pokrmů ve formě jednohubek.

Večera se účastnila kromě běžného publika také média, pivní distributoři a odborníci z pivní branže. Distributor Pilsner Urquell přítomné informoval mimo jiné o tom, že již v brzké době připravují dovoz tradičního točeného piva Pilsner Urquell, což se setkalo s velmi pozitivním ohlasem.

Mexický trh s 68 mil. konzumenty piva a s roční spotřebou 83 miliónů hektolitrů, má velký potenciál i pro česká piva. Obrovský zájem zaznamenal v posledních letech trend řemeslných piv, roste počet sofistikovaných konzumentů, kteří vyhledávají kvalitní dovozová piva, nové chutě, speciální typy piv, zajímají se o proces výroby i původ piva. To odráží i nárůst spotřeby zahraničních značek – v roce 2017 to byl nárůst o 3,7%, v roce 2018 již o 7,7 %.

Galerie


Řízená degustace českého piva v Mexiku