česky  по-русски 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: A.Ottmár
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České firmy lákaly ruské turisty na cesty do regionů

(Archivní článek, platnost skončena 31.12.2020 / 11:44.)

Od roku 2017 znovu výrazně roste zájem ruských cestovatelů o pobyty v ČR. Počet ruských turistů v ČR se meziročně zvýšil o 40 procent a v roce 2018 se ruští cestovatelé vrátili na druhé místo v pořadí zemí podle počtu hostů ubytovaných v České republice. Na podporu incomingové turistiky do vybraných regionů České republiky se v Moskvě dne 13.-14. listopadu 2019 uskutečnil projekt ekonomické diplomacie. Během prezentací zástupci regionu a firem představili ruským partnerům Českou republiku jako vyspělou zemi s rozvinutým systémem služeb v oblasti cestovního ruchu. 
 
 

V předvečer moskevského mezinárodního veletrhu lázeňství a wellness „MedAntor“ uspořádalo Velvyslanectví České republiky v Ruské federaci společně se zahraničním zastoupením CzechTourism v Moskvě dne 13.11.2019 matchmaking B2B meetings pro české partnery a zástupce lokálních partnerů (Tas).

Český den byl ukončen slavnostním společenským večerem pro ruské obchodní partnery pod záštitou velvyslance ČR v Ruské federaci pana Vítězslava Pivoňky, který v úvodní řeči vyzdvihl turistické zajímavosti regionů, které se akce zúčastnili a vyzval k jejich návštěvě. V rámci večera byl pro hosty, připraven skvělý hudební program skládající se ze šlágrů české jazzové hudby.  Akce se zúčastnilo několik českých B2B partnerů, zástupců krajů, hotelů, lázní a další turistických subjektů a desítky  lokálních partnerů.

„Akci tohoto formátu pořádáme doslova na přání českých partnerů. Ruští klienti začínají vyhledávat unikátní zážitek, poptávají nové lokalita a dosud „neobjevená“ místa, pídí se po aktivních zážitcích. V tomto směru vítáme aktivitu zástupců regionů, kteří se aktivně snaží o propagaci místních turistických atraktivit na ruském trhu. To, že se účast na podnicích typu „Český den“ českým partnerům vyplácí, hovoří i zvýšený zájme o třetí ročník. Kapacita akce se naplnila témě okamžitě a nyní již partneři poptávají účast na akcích podobného typu v příštím roce“, upřesňuje ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Moskvě, paní Alena Kudílková a dodává: „Využili jsme toho, že se velký počet českých B2B partnerů účastní mezinárodního veletrhu cestovního ruchu MedAntor v Moskvě a „České dny“ uspořádali jako navazující podniky. Tím jsme našim partnerům dali možnost maximálně efektivně využít pobytu v Rusku k pracovním jednáním a prezentacím. Pevně věřím, že se si z „Českých dnů“ přivezli nové a perspektivní kontakty a nezbývá mi, než všechny pozvat na 4 ročník Český dnů na jaře 2020!“.

Aleš Ottmár, ekonomický diplomat, ve spolupráci s Alenou Kudílkovou, ředitelkou CzechTourism v Moskvě