deutsch  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Česko-německé dopravní fórum oživuje bilaterální projekty

Pro čilou obchodní výměnu musí být dopravní spojení mezi Českou republikou a Německem otevřenější a rychlejší. Na tom se shodli účastníci 2. česko-německého dopravního fóra, které pořádala 20. a 21. května ČNOPK společně s pražskou Reprezentací Svobodného státu Bavorsko. Záštitu nad fórem převzali český a německý ministr dopravy.

Základem intenzivního bilaterálního obchodu je dobrá přeshraniční infrastruktura. Při zahájení setkání zástupců hospodářské sféry a svazů v bavorské reprezentaci zdůraznil Franz Josef Pschierer, státní tajemník bavorského ministerstva hospodářství, že s ohledem na spojení Praha-Mnichov jeho země „klade velký důraz na dopravní spojení s Českem a příhraničními regiony.“ „Aktivní a čilé kontakty mezi německou a českou stranou“ vidí náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. Odborné analýzy se zaměřily na vlakové a silniční spojení mezi Českem a Bavorskem. V česko-saském pohraničí je kromě dokončení stavby dálnice D8 potřeba zlepšit také spojení po Labi a vybudovat novou železniční trať. „Pro německé investory je dobrá zpráva, že toto fórum přispělo k oživení bilaterálních dopravních projektů,“ řekl výkonný člen představenstva ČNOPK Bernard Bauer.

Z pohledu bavorské vlády je velmi důležité rychlé vlakové spojení s Prahou. „Naším cílem je zkrátit dobu jízdy na tak důležité trase jako je Mnichov-Praha na maximálně 4,5 hodiny,“ prohlásil státní tajemník Pschierer. V současné době jízda trvá šest hodin. Co se týče výstavby důležitých vlakových spojení mezi Bavorskem a Českem, je teď podle Johna Böltse, ředitele firmy a.hartrodt CZ a vedoucího pracovní skupiny ČNOPK „Doprava a logistika“ na řadě německá strana. „Spolkový plán dopravních cest bude schvalován v listopadu. Všechny investiční plány, které v něm nebudou zohledněny, budou znamenat pro regiony, ve kterých jsou potřeba, krok zpět,“ řekl Bölts.

Také podle českého ministerstva dopravy bude pro výstavbu infrastruktury mezi oběma zeměmi zásadní spolkový plán dopravních cest. „Dovolím si také vyjádřit velké přání české strany, aby se dva železniční úseky dostaly do německého plánu potřeb. Jedná se o nový železniční úsek na Drážďany a jedná se o železniční úsek na Regensburg,“ prohlásil náměstek ministra dopravy Rudolecký. To je předpokladem pro zajištění finančních prostředků z evropských fondů. Pro zlepšení přepravy zboží po Labi je nutná stavba jezu u Děčína, řekl Luděk Sosna, ředitel Odboru strategie Ministerstva dopravy ČR. „Posouzení vlivu stavby na životní prostředí je téměř dokončeno,“ dodal Sosna a doufá, že tento stavební záměr najde pochopení i na německé straně.

2. česko-německé dopravní fórum navázalo na první bilaterální setkání, které proběhlo před pěti lety.

Další informace jsou k nalezení na webových stránlkách ČNOPK Praha.

Kontakt:
Christian Rühmkorf

vedoucí komunikace a public affairs
Česko-německá obchodní a průmyslová komora
tel.: +420 221 490 303
e-mail: ruehmkorf@dtihk.cz

v

v

Foto: Dean Batak

Foto: Dean Batak