česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: ©Ferrit
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Důlní technologie české firmy FERRIT pomáhají indickým horníkům

Česká firma Ferrit, výrobce systémů závěsné důlní dopravy, závěsných lokomotiv a dalších důlních strojů, dokázala, že indický těžební průmysl představuje významné odbytiště pro exportéry s kvalitními produkty, když dokončila dodávku pro indický uhelný důl v Moonidih v indickém svazovém státě Džárkhand. Do dolu česká firma dodala systém, který je určený k přepravě 4 vlakových souprav po jednokolejové závěsné dráze v dole. Více než 1 000 pracovníků podzemního uhelného dolu Moonidih z Bharat Coking Coal Limited (BCCL) se již nebude muset s těžkými stroji v ruce složitě přesouvat z jednoho konce dolu na druhý.
 

 

Za účasti náměstka ministra uhlí Inder Jit Singha bylo slavnostně zahájeno spuštění jednokolejného systému instalovaného v dolu s cílem usnadnit efektivní pohyb těžařů. Akce se zúčastnili také seniorní zástupci těžební společnosti BCCL, včetně generálního ředitele Ajay Kumara Singha a generálního ředitele samotného dolu pana Mahapatry. „Díky tomuto systému bude pohyb horníků, kteří pracují v obtížných podmínkách uvnitř dolu, pohodlný. V budoucnu přijmeme pro pohodlí našich pracovníků pokročilejší technologie a rozšíříme toto zařízení i na další doly,“ sdělil při příležitosti spuštění technologie náměstek ministra uhlí médiím. Úspěšná zakázka byla realizována v hodnotě cca 360 mil. CZK – včetně investice koncového uživatele.

 

„Jednokolejka o délce 480 metrů poskytne těžařům nejen větší komfort a bezpečnost, ale také vyšší efektivitu a výkon, protože se již nebudou cítit unavení,“ uvedl strojní inženýr společnosti Indu Projects, soukromé firmy zabývající se těžbou uhlí v dolech společnosti BCCL.

 

Jedná se o rychlý, bezpečný a pohodlný způsob, jak mohou dělníci projíždět horizontální a vertikální křivky v podzemních dolech, přičemž dvě kabiny jednokolejky pojmou najednou 32 pracovníků a další soupravou můžeme převážet břemena o hmotnosti až 36 tun,“ dodal Kumar.¨

 

„Úspěch moravskoslezské firmy tak představuje odměnu za naši dlouhodobou, trpělivou a tvrdě odvedenou práci, kterou jsme odvedli při četných návštěvách Indie a kdy jsme investovali do vlastních i sdílených veletržních prezentací či zřízení dceřiné společnosti přímo v Indii“, říká Rostislav Mazour ze společnosti Ferrit.

 

Foto

 

“Tento úspěch”, okomentoval velvyslanec Milan Hovorka, “je nejen dokladem zaslouženého ocenění, ale i jasný vzkaz pro další firmy zabývající se těžební technikou. Firmám z tohoto oboru poskytuje naše velvyslanectví pravidelné a kvalitní služby, a to i přes omezení v období vrcholící pandemie koronaviru. Úspěch firmě FERRIT přeji a oceňuji jejich aktivní přístup a pravidelné účasti na veletrzích IME a IMME, kde jsme se měli možnost se několikrát setkat osobně.“

 

Na indickém trhu se FERRIT prosadil s nejoblíbenější z řady jejich lokomotiv, a to závěsným modelem DLZ110F-II, které splňují požadavky na převoz nejtěžšího břemene o váze 30,3tun v úklonu 14° a vstup úpadnicí z povrchu. Dodávka obsahuje více než 10km závěsné dráhy s kapacitou 22,5mil tun uhlí v 5 těžebních panelech (polích). Odhad délky těžby 9 let.

 

Milan Dostál, ekonomický diplomat, Velvyslanectví České republiky v Dillí