česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Embassy
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

ŠKODA AUTO v Indii slaví úspěch se svými novými modely „made in India“

Odhalení již druhé nové „domácí“ Škodovky v Indii přesně 8 měsíců poté, co byl slavnostně představen nový vůz ŠKODA KUSHAQ, připomíná důležitost indického trhu pro českého výrobce. U premiéry vozu s jednoznačně českým názvem SLAVIA dne 18. listopadu 2021 v Bombaji nechyběl český velvyslanec Milan Hovorka. Uvedení ŠKODA SLAVIA na indickém trhu znamená další významný milník pro společnost ŠKODA AUTO, která se v Indii stala vlajkovou lodí koncernu Volkswagen.

Světová premiéra vozu ŠKODA SLAVIA znamenala významný moment automobilového roku v Indii. O události referovala většina indických médií, ale také některá média v ČR. Česká automobilka, která v Indii prodává modely RAPID, OCTAVIA, SUPERB, KODIAQ FL (uvedeni na trh je v plánu v lednu 2022) a KUSHAQ, s novým modelem posiluje svoji přítomnost na indickém trhu. SLAVIA, která bude rozměrově jedním z největších modelů ve svém segmentu se poměří s vozy konkurenčních automobilek, jako jsou Honda, Hyundai, Maruti Suzuki, Toyota. Model SLAVIA – stejně jako KUSHAQ – splňuje vysoké nároky na úroveň bezpečnosti, a je pro Indy atraktivní také svojí cenou. Ta činí nyní u KUSHAQu (prosinec 2021) 1 079 000 až 1 799 999 indických rupií podle výbavy, tj. 324 000 až 540 000 Kč.

Výroba vozu ŠKODA SLAVIA je stejně jako v případě vozu ŠKODA KUSHAQ téměř ze 100 % lokalizována v Indii. ŠKODA AUTO upevnila svoji pozici na indickém trhu mimo jiné také tím, že náhradní díly v indických autoservisech ŠKODA AUTO pro tyto dva modely budou výrazně levnější, a jejich dostupnost vyšší, než je tomu u náhradních dílů u modelů dovážených ke kompletaci z ČR.

ŠKODA SLAVIA je po KUSHAQu druhým modelem, který je výsledkem nové korporátní strategie „INDIA 2.0“ z roku 2018, v rámci které indická dcera české automobilky, ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd, převzala zodpovědnost za indicky trh v rámci koncernu Volkswagen, a stala se tak „vlajkovou lodí“ skupiny na náročném indickém trhu. V rámci své ofenzivy investuje ŠKODA AUTO v Indii více než miliardu EUR do expanze místních produkčních, vývojových a marketingových kapacit.