Podávání podnětů a stížností
Osoby, které se cítí být dotčeny jednáním zaměstnance Ministerstva zahraničních věcí (MZV) či úředním postupem Stálé mise České republiky při OECD jsou oprávněny podat stížnost.
Podání stížnosti
Stížnost lze podat písemně v listinné podobě (prostřednictvím poštovního úřadu, kurýrních služeb či technických prostředků, elektronicky (datovou schránkou, e-mailem) anebo ústně, a to pouze v úředních hodinách (PO – PÁ 8.30–17.30 hod).
Náležitosti stížnosti
Stížnost adresovaná Stálé misi ČR při OECD v Paříži může být formulovaná v češtině, angličtině nebo francouzštině. Pokud je však stížnost určena přímo pro Ministerstvo zahraničních věcí ČR, musí být napsána v českém jazyce, nebo musí být opatřena překladem do českého jazyka, vyhotoveném na náklady stěžovatele.
Ze stížnosti musí být jednoznačně patrné, kdo ji podává, jaké věci se týká a co se v ní požaduje, popř. navrhuje, dále musí obsahovat co nejpřesnější označení dotčených zaměstnanců Stálé mise při OECD, popis události, která je příčinou stížnosti, popis místa a času, kdy došlo k události, uvedení případných svědků a doložení případných důkazů.
Musí zahrnovat kontaktní údaje stěžovatele (minimálně jméno a příjmení, číslo občanského průkazu nebo cestovního pasu, jeho doručovací adresu).
Stížnost bez výše uvedených požadovaných náležitostí nemůže být řádně vyřízena.
Vyřízení stížnosti
Řádně podaná stížnost splňující všechny požadované náležitosti se vyřizuje v zákonné lhůtě 60 dnů od data doručení.
O vyřízení stížnosti je stěžovatel vyrozuměn písemně nebo elektronicky v českém jazyce.