Společnost Metrostav, a. s. repatriovala na své náklady skupinu norských studentů z ČR zpět do vlasti
16.04.2020 / 15:40 | Aktualizováno: 17.04.2020 / 09:45
(Archivní článek, platnost skončena 01.07.2020.)
V rámci dodržení termínu pro dokončení významné zakázky pro investora Trondelag fylkeskommune vypravila společnost Metrostav, a. s. speciální let z Prahy za účelem přepravy svých pracovníků do Norska.
Součástí mimořádné cesty byl díky vstřícnosti firmy i jeden dobrý skutek navíc. Volná místa v letadle totiž Metrostav nabídl českému velvyslanectví v Norsku i norskému velvyslanectví v ČR. Společně se stavbaři tak odcestoval i český velvyslanec Jaroslav Knot a čtyři repatriovaní norští studenti. Ti všichni by se do Norska za stávající situace dostávali jen velmi obtížně.
„Velmi oceňuji pomocnou ruku Metrostavu v těchto těžkých časech. Přátelské gesto Metrostavu odráží vztahy mezi Norskem a Českou republikou – jsme partneři a spojenci, kteří se na sebe mohou v případě potřeby vzájemně spolehnout,“ okomentoval počin Metrostavu Robert Kvile, norský velvyslanec v ČR.
„Nesmírně si vážím profesionality a společenské odpovědnosti společnosti Metrostav a. s., která je i přes aktuální nepříznivou situaci ve světě rozhodnuta dodržet závazky vůči norskému klientovi, ale i její společenskou odpovědnost. Metrostaváci totiž nezištně nabídli volná místa na svém charterovém letu, jímž se transportují k výkonu práce do Trondheimu, pro repatriaci několika norských studentů z ČR zpět do jejich vlasti,“ řekl Jaroslav Knot, český velvyslanec v Norsku.
Společnost Metrostav pracuje na modernizaci silnice Fv. 714, která tvoří důležitou dopravní spojnici mezi Trondheimem a ostrovem Hitra, z nějž se vyváží více než třetina všech norských lososů. Proto se tomuto silničnímu tahu přezdívá Lososí cesta. Až dosud jezdily kamiony s rybami po klikaté silnici kolem fjordů. Díky novému téměř šestikilometrovému úseku bude doprava významně komfortnější, bezpečnější a rychlejší. V rámci projektu Metrostav vybudoval tunely Slørdal (2650 m) a Mjønes (770 m). Nejambicióznější součástí je však konstrukce 735 m dlouhého mostu přes Åstfjord, která zahrnovala unikátní založení pomocí železobetonových studní o průměru 18,4 m a váze 2200 t přímo na mořském dně.
Čeští a slovenští stavbaři vybudovali za více než 10 let svého působení ve Finsku, Norsku, Švédsku i na Islandu již desítky kilometrů silničních, kolejových a technologických tunelů. V současnosti jsou pro Metrostav zakázky na severu Evropy ještě důležitější, protože představují zhruba třetinu z celkových ročních tržeb přesahujících 20 miliard korun.
sledujte nás na