česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: MEGAMIGS
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Účast českých vývojářů na virtuální gamingové show MEGAMIGS 2020

Čeští herní vývojáři se v čele s Asociací českých herních vývojářů ve dnech 12. - 13. listopadu 2020 zúčastnili on-line gamingové konference MEGAMIGS. Akce byla úspěšně realizována v rámci Projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR.

Konference MEGAMIGS je v kanadském videoherním průmyslu déle než 15 let událostí číslo jedna. Pravidelně se koná v Montréalu, světovém centru gamingu. Vzhledem k pokračující koronavirové pandemii a příslušným restrikcím se však letošní ročník konal výjimečně ve virtuální podobě.

Videoherní průmysl je jedním z nejrychleji rostoucích sektorů světové ekonomiky. Ještě před příchodem pandemie odvětví videoher rostlo tak rychle, že dle předpovědí má do roku 2025 dosáhnout tržeb ve výši 300 mld. USD. S příchodem pandemie se počet uživatelů videoher a e-sportu významně zvýšil a jen pro rok 2020 se předpokládá, že hodnota globálního trhu s videohrami bude činit 159 mld. USD, což představuje téměř trojnásobnou výši tržeb hudebního průmyslu.

Cílem české účasti na MEGAMIGS bylo vůbec poprvé, v rámci PROPED, představit český gaming v teritoriu Kanady, a přispět tak k propagaci české scény a českých vývojářských úspěchů mezi zahraničními investory, navázat spolupráci mezi studii a také vzbudit zájem o ČR, jako cílovou destinaci pro nová vývojářská studia. Pro Kanadu je videoherní průmysl významným průmyslovým odvětvím a jeho loňské tržby ve výši 4,5 mld. USD řadí Kanadu mezi deset gamingových velmocí.

Český sektor digitální zábavy již dozrál do plnohodnotného odvětví a je rovnocenným partnerem světových lídrů. V roce 2019 meziročně vzrostl obrat českých herních společností o 20 % na 4,5 mld. Kč. V rámci MEGAMIGS bylo skvělé sledovat, že český herní průmysl má světu gamingu co nabídnout, a že se české hry těší obrovské oblibě mezi hráči z celého světa, což dokázaly i účastníci akce Bohemia Interactive, CBE Software, Charles Games, Perun Creative a SCS Software.

Jakkoliv virtuální akce obecně zcela nenahradí fyzickou účast s možností osobního setkání s potenciálními partnery, investory či fanoušky samotných her, speciální virtuální ročník MEGAMIGS byl po technické i obsahové stránce dobře připravený a nabídl účastníkům mnoho zajímavých tematických diskusí na aktuální témata, jako budoucnost cloudu či potenciálu 5G, ale i možnost networkingu s potenciálními partnery. 

Podobně jako ostatní obory se i český herní průmysl potýká s nedostatkem pracovních sil, především kvalifikovaných absolventů, investic či financování ze stran státu. Česká účast na MEGAMIGS podpořená v rámci projektu PROPED může být důkazem, že si stát důležitost tohoto sektoru začíná konečně uvědomovat.