français  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Zápis o uzavření manželství v cizině - žádost o český oddací list

Občané ČR, kteří uzavřeli sňatek v cizině, potřebují k jednání s českými úřady oddací list vydaný zvláštní matrikou v Brně. Bez českého oddacího listu není tedy možné například požádat o vydání nového českého pasu.


K podání žádosti na konzulárním oddělení našeho velvyslanectví je nutné se předem objednat.


Pro občany ČR, kteří uzavřeli manželství v cizině


Kdo vydává český oddací list

Český oddací list vydává zvláštní matrika Úřadu městské části Brno-střed.


Místo podání žádosti


Ve Francii je žádost možno podat:

  • osobně na našem velvyslanectví nebo na některém z honorárních konzulátů,
  • v poštovním styku prostřednictvím našeho velvyslanectví.

V ČR lze žádost podat u obecního úřadu dle místa trvalého pobytu žadatele. V tomto případě doporučujeme podání žádosti předem s příslušným obecním úřadem projednat.


Náležitosti žádosti

Formuláře si laskavě vytiskněte a vyplňte hůlkovým písmem.

Uvítáme, pokud nám při podání žádosti dáte i prázdnou předplacenou obálku PRÊT-À-POSTER - LETTRE SUIVIE - 50g s Vaší přesnou korespondenční adresou. Obálku zakoupíte na francouzské poště. Vydaný oddací list Vám zašleme v této obálce.


Upozornění

Změní-li český občan v souvislosti s uzavřením manželství příjmení, platnost jeho pasu skončí ze zákona, a to 3 měsíce od data uzavření manželství (§ 28 odst. 1 písm. c) zákona č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech).

Česká občanka po rozvodu manželství nemůže bez povolení úřadu příslušného podle místa jejího posledního trvalého bydliště v ČR oficiálně používat automaticky dívčí jméno.

Všechny doklady se předkládají v originálu či ověřené kopii.

Cizozemské doklady musí být opatřeny úředním překladem do českého jazyka. Úřední překlady do českého jazyka provádí:

Při osobním podání se formuláře podepisují před pracovníkem konzulátu.

Správní poplatky se hradí v hotovosti v EUR. Šeky ani platební karty nepřijímáme.

Cizozemský oddací list potřebný k provedení zápisu matriční události je součástí dokumentace zvláštní matriky v Brně a žadatelům se nevrací.

Vyřízení žádosti o vydání českého oddacího listu trvá obvykle 2 až 3 měsíce.

Podání žádosti v písemném styku

Pokud budete žádost podávat v poštovním stkyu, musí být podpisy na všech formulářích úředně ověřené na místní radnici nebo u notáře.

Do Vašeho dopisu vložte i předplacenou obálku  PRÊT-À-POSTER - LETTRE SUIVIE - 50G s Vaší přesnou korespondenční adresou. Obálku lze zakoupit na francouzské poště. Vydaný oddací list Vám zašleme v této obálce.

V průvodním dopisu uveďte laskavě současně Vaši přesnou poštovní adresu, mailovou adresu a telefonní číslo.

Naše korespondenční adresa

Ambassade de la République tchèque
Section consulaire
18 rue Bonaparte
75006 Paris


Děkujeme za pochopení.


K podání žádosti na našem konzulárním oddělení je potřebné si předem sjednat schůzku v úředních hodinách na telefonním čísle
+33 (0) 1 44 32 02 16.


Kde a kdy nás najdete

 


 

Pokud budete mít další dotazy, zašlete nám je laskavě mailem s uvedením Vašeho telefonního čísla.

Naše e-mailová adresa

 

přílohy

zápis manželství 452 KB PDF (Acrobat dokument) 8.2.2019

Prohlášení - Declaration 32 KB DOC (Word dokument) 22.10.2008