Zápis úmrtí v cizině – žádost o český úmrtní list
Pokud občan ČR zemřel v cizině, je k vyřízení rodinných i majetkoprávních záležitostí v ČR zapotřebí provést příslušný zápis do zvláštní matriky v Brně a obstarat český úmrtní list.
K osobnímu podání žádosti na konzulárním oddělení našeho velvyslanectví je potřebné se předem objednat.
Místo podání žádosti
Ve Francii je žádost možno podat osobně na našem velvyslanectví nebo na některém z honorárních konzulátů,
V ČR lze žádost podat i u obecního úřadu dle místa trvalého pobytu žadatele. V tomto případě doporučujeme podání žádosti předem s příslušným obecním úřadem projednat.
Náležitosti žádosti o vydání
K řádně vyplněnému formuláři zápisu o úmrtí (zapis umrti.doc) je třeba předložit následující doklady:
- cizozemský úmrtní list v úplném znění ("acte de décès - copie intégrale"),
- doklad o státním občanství ČR zesnulého (pas, občanský průkaz, osvědčení o občanství),
- rodný list zesnulého,
- oddací list, pokud byl zesnulý ženatý,
- event. průkaz zdravotní pojišťovny a doklad o pohřbu nebo zpopelnění.
Upozornění
Všechny doklady se předkládají v originálu či ověřené kopii.
Cizozemské doklady musí být opatřeny úředním překladem do českého jazyka. Úřední překlady do českého jazyka provádí:
- soudní překladatel v ČR,
- francouzský soudní překladatel,
- naše velvyslanectví,
- některý z honorárních konzulátů ČR ve Francii a Monaku.
Formuláře se podepisují při podání žádosti před pracovníkem konzulátu.
Správní poplatky se hradí v hotovosti v EUR. Šeky ani platební karty nepřijímáme.
Cizozemský úmrtní list potřebný k provedení zápisu matriční události je součástí dokumentace zvláštní matriky v Brně a žadatelům se nevrací.
Vyřízení žádosti o vydání českého úmrtního listu trvá obvykle 2 až 3 měsíce.
K osobnímu podání žádosti na našem konzulárním oddělení je potřebné si předem sjednat schůzku v úředních hodinách na telefonním čísle
+33 (0) 1 44 32 02 16.
Pokud budete mít další dotazy, zašlete nám je laskavě mailem s uvedením Vašeho telefonního čísla.
sledujte nás na