по-русски 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Podrobná informace k částečnému obnovení vízových služeb GK Sankt Peterburg.

(Archivní článek, platnost skončena 23.12.2021 / 11:15.)

Od pondělí 03.08.2020 konzulární oddělení GK Sankt Peterburg obnovilo svou vízovou činnost.
 

Základní pravidla a informace

  • Před konzulátem je třeba striktně dodržovat veškerá platná protiepidemiologická opatření, včetně dodržování vzájemných dvoumetrových rozestupů, a řídit se pokyny ochrany
  • Do prostor úřadu bude vpuštěna jen ta osoba, která se předem řádně registrovala, nebo  přichází vyzvednout již udělené vízum, případně žádá o přenos pobytového oprávnění
  • Před vstupem do úřadu bude muset každý strpět případné změření teploty – pokud bude vyšší než 37 °C, nebo pokud bude dotyčný vykazovat symptomy onemocnění, nebude do budovy vpuštěn
  • Každý je povinen mít při vstupu a po celou dobu pobytu v čekárně nasazenou roušku zakrývající nos i ústa a rukavice. Tyto ochranné prostředky si zabezpečí sám, konzulární oddělení je žadatelům neposkytuje
  • Po vstupu je každý povinen použít dezinfekci na ruce
  • Žádost o vízum, veškeré náležitosti k ní i jakýkoliv jiný dokument nesmí být předložen v plastové fólii (netýká se dokumentů předkládaných v zatavených fóliích)
  • Platby na konzulárním oddělení jsou realizovány pouze v hotovosti v EUR. Je potřeba připravit si přesnou částku, maximální vracená suma bude do 5-ti EUR.
  • Přijímání nových zápisů k podání žádostí o dlouhodobá víza a pobyty je dočasně pozastaveno
  • Žádosti o expres víza nebudou až do odvolání přijímány

 

 UPOZORNÉNÍ PRO CESTY DO ČR:

  • Do ČR mohou vstoupit pouze ty kategorie cizinců, které jsou uvedené v   aktuálním Ochranném opatření Ministerstva zdravotnictví ČR, viz

 https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/03/Ochrann%C3%A9-opat%C5%99en%C3%AD-%E2%80%93-omezen%C3%AD-p%C5%99ekro%C4%8Den%C3%AD-st%C3%A1tn%C3%AD-hranice-%C4%8CR-s-%C3%BA%C4%8Dinnost%C3%AD-od-19.-3.-2021-do-odvol%C3%A1n%C3%AD.pdf.

  • Všechny osoby (včetně občanů ČR) s výjimkou stanovených kategorií (pracovníků mezinárodní dopravy, občanů EU a cizinců s trvalým či dlouhodobým pobytem v EU, kteří tranzitují přes ČR do 12 h, diplomatů a úředníků mezinárodních organizací registrovaných u MZV při pobytu na území do 14 dnů a dětí do 5 let věku), které pobývaly déle než 12 hodin v posledních 14 dnech na území států, které nejsou na seznamu zemí s nízkým rizikem výskytu onemocnění COVID-19, jsou nově podle bodu I./2. ochranného opatření povinny:

  • před vstupem na území ČR oznámit tuto skutečnost příslušné krajské hygienické stanici vyplněním elektronického Příjezdového formuláře - viz www.prijezdovyformular.cz

  • předložit oznámení při hraniční nebo pobytové kontrole; a

  • bezodkladně (nejpozději však do 5 dnů od vstupu na území ČR) se na území ČR podrobit na vlastní náklady RT-PCR testu.

    Nově se tedy příjezd na území nehlásí až s jeho uskutečněním, ale předem, tj. před samotným vstupem na území, a to novým způsobem, kterým je vyplnění elektronického formuláře přes internet s tím, že se následně oznámením prokáží při hraniční/pobytové kontrole.

  • Do doby předložení výsledků tohoto testu nebude cizinec moci na území ČR nastoupit do zaměstnání, k výkonu podnikatelské nebo jiné obdobné činnosti ani do vzdělávacích institucí

 

KRÁTKODOBÁ SCHENGENSKÁ VÍZA

DLOUHODOBÁ SCHENGENSKÁ VÍZA

SLUŽBY NOTÁŘE

 

KRÁTKODOBÁ SCHENGENSKÁ VÍZA

PŘÍJEM ŽÁDOSTÍ

Podat žádost o schengenské vízum lze pouze prostřednictvím českých vízových center, avšak pouze na základě předchozí registrace.

Žadatel se musí dostavit k podání žádosti v čase, na který je objednán (dřívější ani pozdější podání nebude umožněno).

V případě, že žádost byla podána za účelem ekonomické činnosti nebo vzdělávacích aktivit, je každý žadatel povinen před vyznačením víza do cestovního pasu předložit mj. řádně vyplněné prohlášení zaměstnavatele/vzdělávací instituce, viz  https://www.mvcr.cz/clanek/vzory-potvrzeni-pro-vstup-na-uzemi-cr.aspx, který/á přijímá cizince za účelem ekonomické činnosti nebo vzdělávacích aktivit na území ČR - bez tohoto dokladu nebude vízum vyznačeno; tento doklad bude stačit předložit ve formě scanu (originál není vyžadován).

Agenda schengenských víz je až na výjimky níže uvedené nadále pozastavena.

 

 Podání je umožněno těmto kategoriím žadatelů:

  • pro rodinné příslušníky ve smyslu § 15a odst. 1 zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, občanů České republiky nebo občanů Evropské unie s bydlištěm na území České republiky)
  • je-li vstup těchto cizinců v zájmu České republiky, pokud je důvod vstupu doložen odpovídajícím dokumentem)
  • pro pracovníky mezinárodní dopravy, pokud je důvod vstupu doložen odpovídajícím dokumentem)
  • pro diplomaty a úředníky mezinárodních organizací registrované u Ministerstva zahraničních věcí)
  • v naléhavých mimořádných situacích (potřeba poskytnutí plánovaných zdravotních služeb, plnění povinnosti uložené soudem, cesta na základě předvolání státního orgánu, výkon soudního rozhodnutí, úřední jednání, nezbytná péče o blízké rodinné příslušníky, kteří nejsou schopni se o sebe sami postarat, výkon práva péče o nezletilé dítě nebo styk sním, jiné humanitární situace), pokud je důvod vstupu doložen odpovídajícím dokumentem
  • za účelem sezónního zaměstnání nebo za účelem zaměstnání, bude-li cizinec zaměstnán v potravinářské výrobě, zdravotnictví nebo sociálních službách,
  • pro vědecké, klíčové a vysoce kvalifikované pracovníky, pokud jsou splněny podmínky uvedené v Programu klíčový a vědecký personál a Programu vysoce kvalifikovaný zaměstnanec a pracovníky servisu kritické infrastruktury,
  • nesezdané páry, viz informace na webových stránkách
  • https://www.mzv.cz/jnp/cz/informace_pro_cizince/aktuality/nesezdane_pary_vstup_na_uzemi_cr.html.

 

VÝDEJ UDĚLENÝCH SCHENGENSKÝCH VÍZ

  • Vyzvednutí ve vízovém centru v termínu určeném vízovým centrem na základě předchozí registrace, nebo doručení kurýrem (v případě, že si žadatel při podání žádosti ve vízovém centru tuto dobrovolnou placenou službu zvolil).

 

DLOUHODOBÁ VÍZA A POBYTY

PŘÍJEM ŽÁDOSTÍ O VÍZA

Víza nad 90 dnů a povolení k pobytu

  • Žádosti se podávají přímo na konzulárním oddělení GK Sankt Peterburg.
  • Žadatelé budou telefonicky kontaktováni a bude jim určeno konkrétní datum a čas podání.
  • Žadatel se musí dostavit k podání žádosti v čase, na který bude objednán (dřívější ani pozdější podání nebude umožněno)
  • Veškeré předkládané dokumenty (kromě cestovního dokladu, fotografie a matričních dokumentů) nesmí být starší 180 dnů.

 

Podání je umožněno těmto kategoriím žadatelů:

  • dlouhodobá víza za účelem sezónního zaměstnání
  • mimořádná pracovní víza,
  • přechodný pobyt, jsou-li podány cizinci zařazenými do vládních Programů za účelem dosažení ekonomického nebo jiného významného přínosu pro Českou republiku
  • trvalý pobyt, jsou-li podány cizinci zařazenými do vládního programu dle usnesení vlády č. 1014/2014
  • povolení k dlouhodobému pobytu za účelem vědeckého výzkumu a žádostí oprávnění k pobytu nad 90 dnů manželů a nezletilých dětí vědeckých pracovníků
  • dlouhodobá víza a povolení k dlouhodobému pobytu za účelem studia,
  • povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu za účelem společného soužití rodiny na území a žádostí o dlouhodobé vízum za účelem rodinným, jde-li o manžele a nezletilé děti cizince s povoleným dlouhodobým nebo trvalým pobytem na území České republiky
  • vydání dlouhodobého víza za účelem převzetí povolení k pobytu na území České republiky
  • dlouhodobá víza za účelem kulturním, sportovním a za účelem pracovní dovolené

VÝDEJ UDĚLENÝCH VÍZ

Víza nad 90 dnů a povolení k pobytu

  • K vyznačení uděleného víza není nutné se předem registrovat. Žadatel se dostaví na GK - konzulární oddělení podle níže uvedeného rozvrhu a přinese s sebou doklady uvedené ve sdělení konzulárního oddělení o vyhovění žádosti, které obdržel emailem.
  • V případě, že žádost byla podána za účelem ekonomické činnosti nebo vzdělávacích aktivit, je každý žadatel povinen před vyznačením víza do cestovního pasu předložit mj. řádně vyplněné prohlášení zaměstnavatele/vzdělávací instituce, který/á přijímá cizince za účelem ekonomické činnosti nebo vzdělávacích aktivit na území ČR - bez tohoto dokladu nebude vízum vyznačeno; tento doklad bude stačit předložit ve formě scanu (originál není vyžadován)

 

JIŽ ROZHODNUTÉ ŽÁDOSTI a tzv. PŘELEPKY

Dlouhodobá víza za účelem jiné vzdělávací aktivity (např. jazykové kurzy) a  od 09.11.2020 dlouhodobá víza za účelem studia dle § 64 písm. b)-g) ZPC (typicky studium na střední škole, studium na konzervatoři, účast na jazykové a odborné přípravě k navazujícímu akreditovanému studiu atd.) nelze našim generálním konzulátem  ani po udělení souhlasu MV ČR vízum vyznačit do cestovního pasu žadatele , a to až do odvolání!!!

Pro vyznačení již odsouhlasených MV ČR víz a tzv. „přelepky“, je potřeba se dostavit

od 10.08.2020  (po-čt)

9.00-11.30     - příjem žádostí o dlouhodobé vízové tituly

11.30-12.30   - příjem pasů k vylepení dlouhodobých víz/víz k převzetí pobytu a tzv. „přelepky“

13.30-15.00  -  výdej dlouhodobých víz/víz k převzetí pobytu a tzv. „přelepek“

 

 

15.00 - 16.00  -  ověření dokumentů u notáře (pouze po předchozím objednání !!!)

 

Doba vyřízení již udělených víz je od 5-ti pracovních dnů, tzv. “přelepek” 10 až 30 dnů.

 

POKRAČOVÁNÍ V PŘERUŠENÝCH ŘÍZENÍCH

S účinností od 03. 08. 2020 je pokračováno v řízeních o všech žádostech o dlouhodobá víza a pobyty, která byla zahájena před pozastavením vízové činnosti, tj. před 13. 03. 2020.

 

Upozorňujeme, že veškeré předkládané doklady nesmí být starší 180 dnů (s výjimkou cestovního pasu, matričních dokladů).

Nový zápis k podání žádostí o dlouhodobé pobytové tituly nebude do odvolání obnoven. O zahájení nového zápisu bude konzulát informovat na svých webových stránkách.

 

SLUŽBY NOTÁŘE

Služby notářské povahy (ověření podpisu, překladu  apod.) byly také obnoveny.

Vždy je nutný zápis, který bude veden na adrese ko.petersburg@embassy.mzv.cz. V předmětu e-mailu je nutno uvést slovo NOTÁŘ. Text zprávy musí obsahovat údaje o typu úkonu (ověření podpisu, překladu, Czechpoint apod.), počet požadovaných úkonů a kontaktní číslo telefonu.

Tyto služby budou provozovány od 15 do 16 hod. Žadatelé budou zváni na konkrétní den a hodinu. Notářem ověřené listiny budou vydávány za 1 – 2 pracovní dny po podání.