english  latviski  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Embassy
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Nové příležitosti v Lotyšsku: tendr na výstavbu železniční stanice Rail Baltica a návazné infrastruktury

V listopadu 2019 vyhlásil realizátor projektu Rail Baltica v Lotyšsku, Eiropas dzelzceja līnijas s.r.o., tendr na výstavbu železniční stanice na mezinárodním letišti v Rize a návazné infrastruktury. Bude se jednat o zakázku v hodnotě 250-280 mil eur.
 

V listopadu t.r. byl vyhlášen tendr na realizaci další části projektu Rail Baltica. Cílem je získat vysoce kvalifikované stavební firmy, které budou schopny předložit návrh na výstavbu budovy železniční stanice Rail Baltica na mezinárodním letišti v Rize, na výstavbu železničního náspu a nadjezdu, vybudování železniční tratě na úseku 6km a vybudování nadjezdu nad ulicí K. Ulmaņa. Tato stanice by měla vytvořit moderní multifunkční komplex pro cestující a být prvním propojením vysokorychlostní tratě a infrastruktury letecké přepravy v Pobaltí.

Propojení tradic a moderních technologií

Stavební práce jsou rozvrženy do několika etap. V první fázi by měla být realizována moderní železniční stanice, jejíž provedení by mělo odkazovat na tradiční materiály používané na stavby v Lotyšsku, tedy zejména dřevo. Nádražní terminál by měl být několikaúrovňový a na něj by měla navazovat železniční trať na vlakové estakádě vysoké 10m spojená se stometrovým nadjezdem nad ulicí K. Ulmaņa gatve. V plánu je vybudovat dvě železniční tratě, aby po nové železnici mohl jezdit vysokorychlostní vlak Rail Baltica a zároveň každých 30 minut shuttle vlak spojující letiště s centrem hlavního města.

Podle aktuálních odhadů by měla hodnota zakázky dosáhnout 250-280 mil eur. Přesná částka bude stanovena po uzavření první fáze tendru, tedy v lednu nebo v únoru 2020.

Přihlášku do tendru je možné podat do 10. 1. 2020 a veškerá potřebná dokumentace je zveřejněna na
https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/29274.

Projekt Rail Baltica

Rail Baltica http://www.railbaltica.org je největším investičním projektem v Pobaltí za posledních 100 let. Jedná se o projektovanou vysokorychlostní železniční trať, která plánuje propojit státy Pobaltí s evropskou železniční sítí. Projekt počítá s přímým spojením Tallinnu s Varšavou přes Rigu a litevský Kaunas. Bude zajišťovat osobní i nákladní železniční dopravu a povede k lepší provázanosti infrastruktury střední a severní Evropy. Předpokládaná celková délka je bezmála 900km. Projekt by měl být dokončen do roku 2026 a je financován, kromě příspěvků z národních rozpočtů pobaltských států, nástrojem pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility - CEF).

Marta Hušková, zástupkyně velvyslankyně ZÚ Riga