english  latviski  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Web Rail Baltica
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Projekt Rail Baltica v Lotyšsku: vypsán nový tendr na řízení-zabezpečení a signalizace

Společný podnik Rail Baltica a smluvní strana RB Rail AS oznámily vypsání výběrového řízení na návrh a realizaci subsystému řízení-zabezpečení a signalizace (CCS) pro hlavní trať Rail Baltica. Tendr byl vyhlášen na přelomu roku 2023 s termínem pro podávání nabídek do 1. března 2023. Předpokládá se, že smlouva na tuto zakázku bude podepsána v polovině roku 2024.

Rail Baltica je projektem vysokorychlostní železniční trati, která plánuje propojit státy Pobaltí s evropskou železniční sítí. Vznikne tak přímé spojení Tallinnu s Varšavou přes Rigu a litevský Kaunas. Bude zajišťovat osobní i nákladní železniční dopravu a povede k lepší provázanosti infrastruktury střední a severní Evropy. Celý projekt má být dokončen v roce 2026 a celková délka trati bude měřit bezmála 900 km.

V současné době projekt Rail Baltica vstupuje do další fáze vypsáním několika tendrů na další realizaci této mezinárodní železniční stavby. Mezi nimi je právě výběrové řízení na dodávku subsystému řízení-zabezpečení a signalizace. Tato příležitost by mohla být zajímavá pro české subjekty, zejm. sdružené v ACRI. Tato zakázka potenciálně získává na významu i v návaznosti na memorandum o porozumění, které podepsala Správa železnic, státní organizace se svými partnery z Polska a z projektu Rail Baltica v polovině ledna t. r. na konferenci „Railway Direction Days 2023“ ve Varšavě.

Detaily a podmínky vyhlášeného tendru lze najít na stránce Rail Baltica zde

Rail Baltica je realizován se silnou podporou z fondů EU, zejm. fondem „Nástroje pro propojení Evropy“ (Connecting Europe Facility – CEF), jehož podmínky je nutno splnit, aby bylo možné čerpat prostředky na stavbu tohoto „projektu století“, jak je Rail Baltica nazýván.

 

Marta Hušková, ZÚ Riga