english  latviski  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Rail Baltica
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Rail Baltica pokračuje v Lotyšsku plánem na výstavbu intermodálního nákladního terminálu

Realizátor projektu Rail Baltica v Lotyšsku Eiropas Dzelzceļa Līnijas vyhlásil tendr na návrh výstavby intermodálního nákladního terminálu Salaspils TEN-T a následný autorský dozor.

V právě vyhlášené soutěži budou mít výhodu zkušení designéři, kteří již mají odbornou praxi související s návrhem intermodálního terminálu pro přepravu zboží. Dalším požadavkem realizátorů je zkušenost s projekty týkajících se železničních tratí o kolejovém rozchodu 1.435 mm. Jako výhoda bude posuzován již realizovaný návrh nákladní železniční stanice s rozchodem trati 1.520 mm, projektování tratí určených k propojení železniční a silniční dopravy a projektování silnic a dálnic.

Lhůta pro podání nabídek pro první fázi výběrového řízení je 20. listopadu 2020. Doba trvání smlouvy je 27 kalendářních měsíců ode dne vstupu smlouvy v platnost po uvedení stavby do provozu. Smlouva o zadávání zakázek je spolufinancována Nástrojem pro propojení Evropy (CEF). Dokumentaci stavebního plánu v současné době připravuje podle Eiropas Dzelzceļa līnijas odborná skupina složená z Egis Rail, DB Engineering & Consulting a Olimps Rigas.

Dokumentaci k vypsané soutěži najdete v systému elektronického zadávání zakázek zde.

Terminál Salaspils TEN-T, který spojuje místní železnici o rozchodu 1.520 mm a hlavní trať Rail Baltica s evropským standardním rozchodem koleje 1.435 mm, po dokončení železničního „projektu století“ zajistí logistiku až 60% nákladní dopravy pro Lotyšsko i další destinace.

 

Marta Hušková, 1. tajemnice ZÚ Riga