english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: FreePix.uk
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Marketing v Ománu

V tomto článku popisujeme odvětví marketingu v Ománu. Představujeme některé pravidla a odlišnosti, které se dotýkají reklamních společností. Představujeme některé větší společnosti (včetně odkazů a kontaktů), které se pohybují v tomto segmentu trhu v Ománu.

V Ománu je možné najít řadu společností zabývajících se reklamou, např. OmanAD, Dentsu M21, Lane Twelve, Majan Business Solutions a řada dalších. K dispozici jsou troje anglicky psané noviny, ve kterých mohou společnosti inzerovat: Oman Observer, Muscat Daily a Times of Oman nebo deníky v arabštině: Oman Daily, Al-Watan, Al-Shabiba a Al-Royal. Většina deníků má webové stránky pro firemní reklamu. Mezi týdeníky v arabštině patří Al Isbou’a, Al Youm A’Saba a Futoon. Dva nezávislé obchodní měsíčníky Business Today a Oman Economic Review. Jsou zde i tři týdeníky v angličtině zaměřené na mládež: The Week, Hi a Y. Reklama je možná také v ománské televizi a rádiu a podél cest. Mnoho firem také distribuuje letáky v obytných čtvrtích.

Ománské odlišnosti v oblasti marketingu a komunikace

Vládní orgány zakazují reklamu škodlivou pro bezpečnost státu, veřejný pořádek či urážlivou s ohledem na společenské hodnoty či zvyky. Platí i určitá omezení reklamního obsahu: hlavním jazykem reklamy je literární arabština; může být použit i anglický jazyk, pokud je vedle arabského jazyka. Překlad z arabštiny do angličtiny musí být jazykově správný, reklama nesmí být překážkou pro chodce nebo provoz, nesmí bránit záchranným službám, způsobit škodu. Reklama vyžaduje písemný souhlas vlastníka pozemku. Zakázána je reklama v mešitách a jejich okolí, v prostorách ománských úřadů a veřejných parcích.

Ománské reklamní společnosti

Místní psaná média s inzercí

 

Připravil: Ing. Roman Plevák, Ph.D., diplomat pro Omán, Velvyslanectví ČR v Rijádu