english  česky  عربي 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Vojtěch Hromek, ZÚ Rijád
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Riyadh Travel Fair ukazuje, že Česká republika je pro Saúdy stále atraktivnější turistickou destinací

Čtyři české firmy (Graficon, Fashion Arena Outlet, Tree of Life a Lázně Darkov) se účastnily na společném českém pavilonu každoročního veletrhu Riyadh Travel Fair 2019 ve dnech 28. – 30. března 2019. Tato největší akce svého druhu v Saúdské Arábii přilákala přes 30 000 návštěvníků. Česká účast byla financována z prostředků fondu Projekty ekonomické diplomacie PROPED.

Akce byla uspořádána ve spolupráci mezi Velvyslanectvím ČR v Rijádu, agenturou CzechTourism, spol. Graficon a za pomoci spol. VFS Global. Jedenáctý ročník tohoto každoročního veletrhu hostil přes 300 vystavovatelů z 55 zemí. Česká republika byla dokonce stříbrným sponzorem celé akce, což jí zajistilo mim ojiné exkluzívní umístění pavilonu hned u vchodu stánku a prominentní prostor v propagačních materiálech a billboardech akce.

Chargé d'affaires a.i. Velvyslanectví ČR v Rijádu J. Janev přebírá za český pavilon plaketu stříbrného sponzora.

Chargé d'affaires a.i. Velvyslanectví ČR v Rijádu J. Janev přebírá za český pavilon plaketu stříbrného sponzora.

Velvyslanectví ČR v Rijádu dále uspořádalo pro české účastníky v prostorách velvyslanectví  dne 27.3.2019 společenský networkingový podnik, kde se české firmy mohly setkat s relevantními místními protějšky. Akce se zúčastnili například zástupci šesti z deseti největších místních cestovních tour operátorů.

Ředitelka Odboru zahraničních zastoupení CzechTourism K. Vysloužilová otevírá networkingový společenský podnik se saúdskými cestovními kancelářemi na Velvyslanectví ČR v Rijádu

Ředitelka Odboru zahraničních zastoupení CzechTourism K. Vysloužilová otevírá networkingový společenský podnik se saúdskými cestovními kancelářemi na Velvyslanectví ČR v Rijádu

Na veletrhu samotném se pak český pavilon setkával s neutuchajícím zájmem saúdské veřejnosti. Pro zvýšení atraktivitu českého stánku byly na místě podávány teplé lázeňské oplatky, po kterých byla ze strany návštěvníků vysoká poptávka.

Tradiční Lázeňské oplatky svou vůní lákaly k návštěvě českého pavilonu.

Tradiční Lázeňské oplatky svou vůní lákaly k návštěvě českého pavilonu.

Je možné pozorovat evoluci v cílové skupině, kdy dříve dominantním segmentem byli návštěvníci lázní a rehabilitačních center. Dnes je zaznamenáván zvyšující se zájem o zážitkovou turistiku, případně i luxusní služby. Největší potenciál však Česká republika skýtá pro korporátní klientelu, zejména v sektoru MICE.  Ročně ČR navštíví přes 10 000 Saúdů, přičemž toto číslo meziročně stoupá v řádu desítek procent.

Všechny firmy účastnící se české expozice se setkávaly s vysokým zájmem návštěvníků.

Všechny firmy účastnící se české expozice se setkávaly s vysokým zájmem návštěvníků.

Vojtěch Hromek

Obchodní rada

Velvyslanectví ČR v Rijádu