Riyadh Travel Fair ukazuje, že Česká republika je pro Saúdy stále atraktivnější turistickou destinací
07.04.2019 / 12:39 | Aktualizováno: 18.04.2019 / 07:43
(Archivní článek, platnost skončena 30.04.2022.)
Čtyři české firmy (Graficon, Fashion Arena Outlet, Tree of Life a Lázně Darkov) se účastnily na společném českém pavilonu každoročního veletrhu Riyadh Travel Fair 2019 ve dnech 28. – 30. března 2019. Tato největší akce svého druhu v Saúdské Arábii přilákala přes 30 000 návštěvníků. Česká účast byla financována z prostředků fondu Projekty ekonomické diplomacie PROPED.
Akce byla uspořádána ve spolupráci mezi Velvyslanectvím ČR v Rijádu, agenturou CzechTourism, spol. Graficon a za pomoci spol. VFS Global. Jedenáctý ročník tohoto každoročního veletrhu hostil přes 300 vystavovatelů z 55 zemí. Česká republika byla dokonce stříbrným sponzorem celé akce, což jí zajistilo mim ojiné exkluzívní umístění pavilonu hned u vchodu stánku a prominentní prostor v propagačních materiálech a billboardech akce.
Chargé d'affaires a.i. Velvyslanectví ČR v Rijádu J. Janev přebírá za český pavilon plaketu stříbrného sponzora.
Velvyslanectví ČR v Rijádu dále uspořádalo pro české účastníky v prostorách velvyslanectví dne 27.3.2019 společenský networkingový podnik, kde se české firmy mohly setkat s relevantními místními protějšky. Akce se zúčastnili například zástupci šesti z deseti největších místních cestovních tour operátorů.
Ředitelka Odboru zahraničních zastoupení CzechTourism K. Vysloužilová otevírá networkingový společenský podnik se saúdskými cestovními kancelářemi na Velvyslanectví ČR v Rijádu
Na veletrhu samotném se pak český pavilon setkával s neutuchajícím zájmem saúdské veřejnosti. Pro zvýšení atraktivitu českého stánku byly na místě podávány teplé lázeňské oplatky, po kterých byla ze strany návštěvníků vysoká poptávka.
Je možné pozorovat evoluci v cílové skupině, kdy dříve dominantním segmentem byli návštěvníci lázní a rehabilitačních center. Dnes je zaznamenáván zvyšující se zájem o zážitkovou turistiku, případně i luxusní služby. Největší potenciál však Česká republika skýtá pro korporátní klientelu, zejména v sektoru MICE. Ročně ČR navštíví přes 10 000 Saúdů, přičemž toto číslo meziročně stoupá v řádu desítek procent.
Vojtěch Hromek
Obchodní rada
Velvyslanectví ČR v Rijádu
sledujte nás na