한국어  česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Pavel Kalina
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Účast českých firem na největším korejském veletrhu herního průmyslu G-Star 2022

Koncem minulého týdne se v korejském Busanu uskutečnil největší herní festival za poslední tři roky „G-Star 2022“. V roce 2020 se veletrh konal výhradně online a loni kvůli pandemii v hybridním formátu on-and-offline.  V tomto roce se na téměř 3.000 stánků představilo 987 společností ze 43 zemí. Celkový počet přítomných návštěvníků pak dosáhl 184 000 a dalších 970 000 sledovalo celý event online přes G-STAR TV.

Jižní Korea je po celém světě vnímána jako jedna z nejlepších herních zemí. V současné době je to 4. největší světový trh s videohrami a je také považována za hlavní zemi E-sports světa.

Celkový herní trh v Jižní Koreji dosáhl v roce 2021 15 mld. USD. V současné době samotný trh mobilních her v Koreji činí něco málo pod 7 mld. USD. Více než 50 % korejské populace hraje hry na svých chytrých telefonech a toto číslo se od epidemie  COVID-19 zvyšuje. Například herní společnosti jako NCSoft, Nexon, Netmarble a NHN Entertainment zaznamenaly během této doby nárůst akcií o 25–50 %. Očekává se, že tento trend bude pokračovat i v roce 2023, kdy se digitální domácí zábava stane ještě běžnější.

Na letošním veletrhu G-STAR byly díky velkému zájmu veřejnosti poprvé otevřeny dvě výstavní haly a to jak pro akce B2C, tak i pro setkání B2B.                                                                                                        

V prostorách B2C patřily mezi největší vystavovatele korejské společnosti Nexon, Netmerble, Krafton, WeMade, Kakao Games, Epic Games. Zájmem významných herních společností byla letos diverzifikace platformy prostřednictvím konzolových her.

Pro B2B mítingy byl na veletrhu vyhrazen prostor v 1. patře výstavní haly BEXCO 2, kde po dobu tří dnů probíhala nepřetržitá jednání odborné veřejnosti s představiteli korejských a zahraničních firem.

Své oficiální zastoupení zde měly, kromě České republiky, Kanada a  Švédsko. Dále pak Polsko, které bylo zastoupeno svým obchodním centrem. Velký prostor byl dán i Asijskému hernímu pavilonu. Dle informace pořadatelů se na B2B jednání registrovalo na 1 748 kupujících agentů, a 2 313 návštěvníků, což představuje 60% nárůst oproti předchozímu roku.

Český stánek byl v rámci Projektu ekonomické diplomacie (PROPED) realizován agenturou CzechInvest ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Soulu.

Na stánku bylo prostřednictvím agentury CzechInvest zastoupeno šest českých gamingových společností – CGE Digital, Fiolasoft, FireballRPG, Immersice Division, Plan A Collective a GoldKnights. CEO posledně jmenované společnosti GoldKnights, p. Vladimír Geršl byl na stánku osobně přítomen a na herním PC prezentoval hru The Last Oricru – nový titul GoldKnights, který byl vydán před měsícem. Možnost vyzkoušet si zahrát tuto hru vzbudila u návštěvníků obrovský zájem a přilákala lidi na stánek.

Kromě samotné hry proběhla na českém stánku řada domluvených schůzek, na kterých byly prezentovány nejen zastoupené české firmy, ale také celý český gamingový sektor s jeho silnými stránkami. ČR byla představena jako vhodná země pro nastavení další spolupráce a vstup na Evropský trh. Rovněž byla navázána užší komunikace a představení se zhruba 36 zahraničním společnostem především z KR, ale také z USA, Číny, Malajsie, Thajska a dalšími zeměmi ze SEA regionu.

Vzhledem k velkému ohlasu, jaký celá akce měla, agentura CzechInvest spolu s Velvyslanectvím ČR v Soulu rozhodně uvažují s účastí na G-Star 2023. Dle zájmu českých společností jou schopni zajistit jak větší plochu, tak by i rádi zopakovali fyzické představení české počítačové hry během veletrhu.

 

Pavel Kalina, Ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Soulu