česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Czech Beer & Love Mayfest v Šanghaji

Ve dnech 6.-10. května 2016 se v centru Šanghaje, v Jing´An parku, uskutečnila prezentační akce „Czech Beer & Love Mayfest“. Na festivalu, který pořádal GK Šanghaj ve spolupráci s agenturou CzechTourism, se představilo 11 českých společností a 4 čínské cestovní kanceláře se specializací na Česko a produkty svatební turistiky. Mayfest slavnostně otevřeli ministr zemědělství ČR M. Jurečka, velvyslanec ČR v ČLR B. Kopecký, generální konzul ČR v Šanghaji R. Krpač a prezident ŠKODA China A.Hafemann. Během zahajovacího pátečního odpoledne a víkendu nabídl první český street fest v Šanghaji kromě českých produktů přes dvě desítky kulturních představení a vystoupení od klasické české hudby, tradiční cimbálovky, módní přehlídky, promítání Krtečka, až po revival české pop music v podání Čechů žijících v Šanghaji.

České společnosti se během pěti dnů na Mayfestu prezentovaly se svými produkty, určenými k přímému prodeji i prezentaci. Mezi pivovary byly zastoupeny jak společnosti, které na čínském trhu působí (Budějovický Budvar, Černá Hora, Litovel), tak i firmy, jež do Číny plánují významně expandovat. Návštěvníci Mayfestu měli příležitost si zakoupit nejen uvedené značky, ale i další česká piva, která spadají do zmiňovaných pivovarnických skupin (např. Velen, TAS, Zubr a další).

Na festivalu se dále představila společnost Karlovarské minerální vody, a to se značkou Mattoni, která je již dostupná v místní maloobchodní síti. Na stánku nechyběla ani Magnesia a další balené vody, např. ovocné minerálky. Tradiční české produkty, občerstvení a pivo Konrád nabídla restaurace Krajánek v Šanghaji. České potraviny na Mayfestu rovněž reprezentovaly Marlenka a Vinařství Ludwig.

Svůj stánek na akci měla i společnost Alpine Pro, která během sobotní módní přehlídky předvedla své olympijské kolekce.

Společnost Botanicus, jejíž značka je oblíbená zejména u čínských turistů navštěvujících Prahu, nabízela produkty tradiční bio kosmetiky a dárkové předměty. Z českých firem byla na akci zastoupena rovněž Wedding Diamond Agency z oblasti svatební turistiky a agentura Lily Madonna profesionálního svatebního fotografa. Návštěvníci akce měli možnost se vyfotografovat pod rozkvetlou třešní, která na festivalu připomínala oblíbenou českou májovou tradici.

Nabídku zájezdů do ČR doplnilo i zastoupení čtyř čínských cestovních kanceláří, včetně těch nejznámějších jako Spring Tours či Travelzen. Na Mayfestu se uvedla i společnost ŠKODA Auto, generální partner akce, a to vystavením nejnovějšího modelu Superb.

České firmy na Czech Beer & Love Mayfest:

Budějovický Budvar

Budějovický Budvar a pivní speciály

Černá Hora

Černá Hora, Velen, TAS, pivní speciály

Lobkowicz

Lobkowicz, Zubr

Vinařství Ludwig

bílá a červená vína Ludwig

Karlovarské minerální vody

Mattoni, Magnesia, ochucené minerální vody

Česká restaurace Krajánek

občerstvení, pivo Konrád

ASEAN International - Sinovia

Litovel, Marlenka

Botanicus

bio kosmetika

Wedding Diamond Agency

svatební turistika

Lily Madonna

profesionální svatební fotografie

Alpine Pro

sport a outdoor oděvy

+ 4 čínské cestovní agentury se specializací na ČR

Pro zhruba 3000 návštěvníků, kteří akci navštívili jen během zahajovacího dne a navazujícího víkendu, bylo připraveno téměř dvacet kulturních představení reprezentujících jak tradiční, tak i současnou českou kulturu. Na pódiu tak vystoupila za velkého ohlasu diváků i medií česká cimbálová skupina Baranica; mimořádný úspěch měla i kapela „Little Prague Band“ Čechů žijících v Šanghaji, která zahrála a zazpívala hity současné české pop music. Klasickou českou hudbu přednesl klavírista společnosti Petrof (Vltava, Humoreska) a kvartet čínských studentů (flétna, housle, violoncello, saxofon) pod vedením české pedagožky Clary Novakové vyučující na Suzhou University of Music. Mezi nejoblíbenější hudební vystoupení patřily i české písničky slovenského studenta v Šanghaji Tomáše Hlinky, kterého doprovodil čínský kytarista. Moderní pojetí Humoresky prezentovala česká punková houslistka Zina Blahušová, jež svým vystoupením zaujala i v loňském pořadu „Day Day Up“.

Nejmladším návštěvníkům a rodinám s dětmi nabídl festival promítání původních epizod Krtečka; řadu diváků přitáhla i módní přehlídka olympijských kolekcí společnosti Alpine Pro a sestřih nejsledovanějších pasáží loňského vysílání „Day Day Up“. Mnoho návštěvníků i médií upoutala na akci promítaná fotografie prezidentů M. Zemana a Xi Jinpinga, kdy si připíjejí plzeňským pivem v zahradách Strahovského kláštera při návštěvě čínského prezidenta v Praze.

Velký zájem o akci vzbudila i přítomnost bývalého moderátora pořadu „Day Day Up“ Ou Diho na slavnostním zahájení jako čestného ambasadora akce. Loňská květnová svatba čínské celebrity v Lobkowiczkém paláci Pražského hradu patřila v Číně k nejsledovanějším pasážím show Hunan TV o ČR.

První český street fest v Šanghaji, na kterém se představily české společnosti a cestovní kanceláře, navázal na úspěch loňských Českých dnů v Šanghaji, avšak rozsahem aktivit, návštěvností a mimořádným mediálním pokrytím je v mnoha ohledech překonal. Akci jen za prvních 2,5 dne navštívilo přibližně 3000 návštěvníků; o Mayfestu referovalo téměř 30 novinových článků (např. Xinhua News anebo anglicky psaný deník Shanghai Daily). TV reportáž ze slavnostního zahájení odvysílaly stanice skupiny SMG – Shanghai Media Group a anglický International Channel Shanghai. K úspěchu festivalu přispěla i skutečnost, že se konal v hlavní turistické lokalitě, Jing´An parku, naproti jedné z nejnavštěvovanějších památek města – Jing´Anskému budhistickému klášteru.

Festival byl zároveň ideální příležitostí po prezentaci české kultury –  současné, ale i české klasiky (klavírní koncert Petrof). Velký úspěch měla ta představení, kde se představily smíšené ensembly – duo českých a čínských kytarových skladeb anebo kapela „Little Prague Band“ Čechů žijících v Šanghaji společně s čínským hráčem na bicí.

Ze strany českých firem zaznívala pozitivní hodnocení akce, některé společnosti měly poprvé příležitost oslovit v Číně tak rozsáhlý počet zákazníků. Po detailním vyhodnocení případných připomínek a komentářů ze strany firem zváží  GK Šanghaj zařazení obdobné akce i v příštím roce, např. formou projektu na podporu ekonomické diplomacie.


Komentáře firem:

Litovel, Marlenka (distributor), Jan Hebnar

„Skvěle připravená akce, která přispěla jak k propagaci řady českých značek, tak i umožnila českým firmám minimálně pokrýt náklady formou přímého prodeje“.

Karlovarské minerální vody, Hunt Wang

„Naše společnost oceňuje podporu Generálního konzulátu během  organizace akce, nejen pokud jde o zviditelnění naší značky, ale i z pohledu, jaký dopad může mít takovýto festival na pozitivní vnímání image ČR v Číně. Rádi se zúčastníme obdobné akce i v budoucnu“.

Česká restaurace Krajánek, Michal Řádek

„Rád bych poděkoval organizátorům pivního festivalu za skvěle odvedenou práci. Zázemí celého festivalu, včetně stánků a kulturního programu bylo velmi profesionální. Doufáme, že prezentace naší restaurace a pivovaru během akce nám do budoucna přiláká další zákazníky.“

Wedding Diamond Agency, Edita Bacíková

„Za firmu Wedding Diamond Agency hodnotím akci Czech Beer and Love Mayfest pozitivně pro rozvoj svého dalšího businessu v ČR. Díky možnosti navázání kontaktů s potenciálními partnery byla pro mne účast přínosná. Akci hodnotím zdařile i z organizačního hlediska. Do budoucna doporučujeme připravit více upoutávek pro návštěvníky i mimo víkend."

 

přílohy

Program 2 MB PDF (Acrobat dokument) 11.5.2016