česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České celebrity propagují ČR na čínských obrazovkách

Téměř 100 milionů čínských diváků uvidí v pátek 30. října 2015 show věnovanou České republice, kterou pomohlo uskutečnit Ministerstvo zahraničních věcí ČR spolu s agenturou CzechTourism. V pořadu se na čínských obrazovkách se objeví Miss World Taťána Kuchařová, Pavel Nedvěd, Monika Bagárová a mnozí další.

Páteční večer je v desítkách milionů čínských domácností již mnoho let zasvěcen jednomu z  nejoblíbenějších pořadů v historii čínské televize, známému pod anglickým názvem Day Day Up. Tento pátek však bude z pohledu čínského publika velmi výjimečný – nejnovější díl kultovního pořadu, jehož formát osciluje mezi velkolepou show ve stylu Ein Kessel Buntes prokládanou vtipnými rozhovory ve stylu Všechnopárty Karla Šípa totiž bude tentokrát zcela věnován České republice.

Na čínské obrazovce se tak objeví nejen v Číně bezkonkurenčně nejznámější Čech Pavel Nedvěd, ale i Miss World Taťána Kuchařová s Ondřejem Brzobohatým, módní přehlídka Beáty Rajské za účasti Pavlíny Němcové, Anety Šustkové a České Miss Kateřiny Sokolové. Delikatesy z české kuchyně přímo na pódiu připraví vyhlášený šéfkuchař Marek Raditsch a na závěr čínskému publiku zazpívá Monika Bagárová. Tyto české celebrity natáčely náročné show tento týden v čínské metropoli Changsha. "Je to pro nás obrovská příležitost jak přestavit čínskému publiku krásy České republiky v tom nejširším slova smyslu, a tak zvýšit povědomí o naší zemi a inspirovat čínské turisty, aby se k nám přijeli podívat," říká k tomu ředitel zahraničního zastoupení ČR v Šanghaji František Reismüller.

Čínský štáb ale natočil část pořadu i přímo v České republice. Diváci Day Day Up tak uvidí nejen interview s prezidentem Zemanem na zámku v Lánech či ministrem zahraničí Zaorálkem při projížďce veteránem firmy Škoda po Praze, ale zprostředkovaně navštíví i Karlovy Vary a sklárnu MOSER. Vrcholem pořadu pak bude svatba jednoho z moderátorů pořadu, kterého český tisk překřtil „Leoš Mareš čínské televize“ přímo na Pražském hradě, v majestátním Lobkovickém paláci.

Český díl Day Day Up zaštítilo a organizačně zajistilo Ministerstvo zahraničních věcí ČR a agentura CzechTourism. Generální konzul ČR v Šanghaji Richard Krpač sdělil: „Rád bych poděkoval všem, kteří nám pomohli se skvělou propagací České republiky v jedné z nejpopulárnějších čínských televizních show. Jsem si jist, že miliony Číňanů budou po zítřejším vysílání zvažovat nikoli, zda cestovat do České republiky, ale kdy. Český turistický průmysl tak bude sklízet plody české účasti v Day Day Up několik příštích let“.

Generální konzulát ČR v Šanghaji děkuje všem svým partnerům za jejich podporu. Jmenovitě pak společnostem Moser, Škoda auto, Česko-čínské komoře vzájemné spolupráce, Velvyslanectví ČLR v Praze a Lobkovickému paláci.