english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Omezení konzulárních služeb Generálního konzulátu

(Archivní článek, platnost skončena 23.09.2020 / 05:30.)

V návaznosti na přijetí opatření směřujících k ochraně zdraví a zvýšených hygienických zásad za současné situace šíření viru COVID-19 bude chod konzulárního úseku Generálního konzulátu od 24.3. 2020 OMEZEN.

Z důvodu zachování maximální míry ochrany zdraví žadatelů a pracovníků Generálního konzulátu byla s platností od 24.3. 2020 přijata následující opatření: 

  • Konzulární úsek bude přijímat všechny typy žádostí (rodné listy, oddací listy, cestovní doklady, osvědčení o státním občanství, výpisy z Rejstříku trestů) pouze v urgentních a odůvodněných případech. Upřednostňujeme přijímání žádostí formou poštovního styku (tam, kde je to možné). Úřední hodiny pro osobní podání budou prozatím zachovány
  • Přístup do čekárny konzulárního úseku bude umožněn pouze jednotlivě.
  • V případě osobní návštěvy bude přijímána pouze platba platební kartou, nikoliv v hotovosti

 

Pracovníci budou na pracovišti přítomni celý pracovní týden a budou k dispozici na těchto e-mailových adresách: 

passports_sydney@mzv.cz (matriční doklady, občanství, cestovní doklady)

visa_sydney@mzv.cz (ověřování, náhradní cestovní doklady)

czechpoint_sydney@mzv.cz (výpisy z Rejstříku trestů, datové schránky apod.) 

 

Naléhavě žádáme, aby žadatelé využívali především e-mailové komunikace na výše uvedených adresách a uvolnili tak telefonní linky pro komunikaci s občany ČR v krizových situacích.

Z tohoto důvodu upřednostňujeme v případě žádostí v oblasti konzulární agendy e-mailovou komunikaci. 

Všichni pracovníci Generálního konzulátu se snaží na dotazy a požadavky reagovat co nejrychleji. Prosíme nicméně o trpělivost, z důvodu extrémního vytížení všech pracovníků v těchto dnech.

Děkujeme za pochopení.