english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: New Zealand Police
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Škoda Superb obnovuje flotilu novozélandské policie

(Archivní článek, platnost skončena 30.11.2021 / 07:00.)

Škoda Superb se stala vítězem tendru na obměnu flotily policejních vozů novozélandské policie. Škoda Superb v kombi variantě byla vybrána jako zásahové vozidlo na základě svých vhodných parametrů, včetně flexibility při užívání a významnému snížení uhlíkové stopy NZ Policie.

Škoda Superb zvítězila v tendru, do kterého bylo přihlášeno celkem 27 modelů 7 různých výrobců. Novozélandská policie plánuje obměnu 400 vozů ročně po dobu šesti let. Konkrétně se jedná o vozy Škoda Superb s pohonem předních kol a výkonem 162 KW a vozy 4x4 s výkonem 206 KW. Nasazení prvních vozů je plánováno na duben 2021.

Rozhodujícími kritérii při výběru byly ze 40 % cena, ze 40 % zkušenosti z testování v terénu a ze zbývajících 20 % emise a dostupnost údržby. Testující posádky ocenily zejména ovládání a jízdní projev, výhled z vozidla, prostorný zavazadlový prostor či možnost doširoka otevíraných dveří.  

Kritéria tendru byla nastavena v souladu s vládní politikou dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 a jeden z rozhodujících klíčových faktorů tendru proto sledoval i environmentální dopady. Od obměny si novozélandská policie slibuje významné snížení emisí – zatímco průměrné CO2 emise/km u stávajících vozů Holden činí 180.7 g/km, u Superbu s pohonem předních kol pouze 162 g/km, u vozů 4x4 pak 176 g/km. Snížení emisí tak dosáhne přibližně 38,6 % na vozidle. Ačkoliv policie zvažovala nákup elektrických či hybridních vozů, pro účely policejního sboru byly jejich parametry vyhodnoceny jako nevhodné.

Škody Superb nahradí ve službě stávající vozy australské značky Holden. Vypsání tendru bylo uspíšeno i oznámením General Motors jako současného vlastníka značky Holden o stažení (původně australské) značky Holden z australasijského trhu. Holden byla poslední automobilovou značkou, která montovala své vozy Austrálii. Ukončení výroby - i přes předchozí opakované vládní dotace - oznámila v roce 2017 a následovala tak Toyotu, Ford a Mitsubishi. Za ukončením výroby stály především vysoké výrobní náklady, s ukončením výroby značky Holden tak automobilový průmysl nadobro zmizel z mapy australských výrobních kapacit.

Plný článek je možné nalézt na stránkách novozélandské Policie.

 

Tomáš Kára, zástupce generální konzulky, Generální konzulát ČR v Sydney