česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: ČEKK
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

BrouCzech Na Tchaj-wanu

Na místním trhu je k dispozici další z českých piv. Světlé pivo z pivovaru Nová Paka je nyní k dostání v síti obchodů Simple Mart. Tchaj-wan jako nová exportní destinace novopackého pivovaru se tak zařadí po bok zemí jako USA, Kanada, Čína či Itálie. Světlý ležák v 500ml plechovce pod značkou BrouCzech mohou zájemci koupit ve více než 800 obchodech po celém Tchaj-wanu.

 

BrouCzech však není jedinou značkou českého piva, kterou lze na Tchaj-wanu zakoupit. Mezi další známá jména patří Plzeňský Prazdroj, Kozel či Budějovický Budvar. Rozmanitá nabídka jde ruku v ruce s rostoucí chutí Tchajwanců experimentovat a zkoušet nové druhy. Potenciál uspět na trhu mají  prémiová a především nealkoholická piva. Popularitu v posledních letech získávají i minipivovary.

Místní trh byl pro dovoz piva otevřen v roce 2002. Mezi hlavní dovozce patří Čína, Nizozemsko, Japonsko a USA. Dovoz z těchto zemí tvoří až 85 % z celkového objemu. Dle statistik se spotřeba piva na Tchaj-wanu v posledních letech pohybovala mezi 5,5-5,7 mil. hektolitrů, tento trend byl částečně narušen striktními opatřeními proti koronaviru. Objem importovaného piva má vzrůstající tendenci s ročním tempem růstu v průměru ve výši 5 %, dovoz zahraničních značek tvoří 30-40 % z celkové spotřeby. Domácí výroba je zcela závislá na dovozu vstupních surovin, což může být zajímavou příležitostí pro české producenty. Dominantní pozici při dovozu chmele drží Německo, hlavním dodavatelem ječmene je Austrálie.  

Objem dovezeného piva z ČR na Tchaj-wan v „předcovidovém“ roce 2019 tvořil 5 090 hektolitrů, v meziročním srovnání se jedná téměř o 100% nárůst. Věříme, že na tento se podaří navázat i v období „postcovidovém“ a česká piva si najdou nové zákazníky i na Tchaj-wanu.

 

Autor: Milan Horák, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Česká ekonomická a kulturní kancelář Tchaj-pej