english  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: 1
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Škoda Auto zintenzivňuje spolupráci s Izraelem zaměřenou na start-upy a inovace

Škoda Auto cílí na vyhlášené izraelské know-how v oblasti moderních technologií a prostřednictvím Škoda Auto DigiLab Israel začala navazovat spolupráci s izraelskými start-upy. Ambiciózní projekt si slibuje společnosti napomoci stát se lídrem v oblasti digitální mobility a připravit ji na budoucnost autoprůmyslu, který má dle šéfa digitalizace automobilky A. Wehnera projít v následujících 10 letech převratným vývojem.

Zájem Škody Auto o posílení obchodních vazeb s Izraelem byl patrný již v loňském roce. V srpnu 2017 bylo podepsáno memorandum o spolupráci mezi předsedou představenstva společnosti Škoda Auto Bernhardem Maierem a prof. Itzhakem Swarym, předsedou představenstva společnosti Champion Motors Ltd., izraelským importérem vozů značky Škoda. V prosinci 2017 byl oznámen záměr otevřít Škoda Auto DigiLab Israel, společný podnik Škody Auto a Champion Motors Ltd., zaměřený právě na kooperaci v oblasti IT.

Od otevření této izraelské pobočky vývojového centra Škody Auto v lednu 2018 již společnost navázala spolupráci s deseti start-upy různých zaměření. Jedním z nich je společnost Guardian, která se specializuje na vývoj moderních bezpečnostních systémů vozů. Konkrétně se jedná o chytré senzory, které dokážou rozpoznat jednotlivé členy posádky, vypočítat jejich váhu a v závislosti na získaných datech uzpůsobit sílu v případě nehody vystřelených airbagů. Tyto senzory také dokáží vůz lépe zabezpečit proti krádeži. Start-up XM Cyber zase nabízí řešení, jak tato moderními technologiemi vybavená vozidla ochránit proti kybernetickým útokům. Za touto firmou stojí lidé dříve působící v izraelských bezpečnostních složkách.

Dále začala Škoda Auto DigiLab spolupracovat také s firmou Anagog, která se mj. specializuje na funkce chytrého parkování. V případě ztráty automobilu v parkovacích objektech může řidič pomocí aplikace určit jeho polohu. Systém také rozpozná, že se řidič blíží ke svému vozu a po uvolnění parkovacího místa jej dokáže nabídnout jinému řidiči.

"Škoda Auto chápe mobilitu jako ucelený systém složený z vozů a služeb. DigiLab se této koncepci důkladně věnuje," dodává A. Wehner. V rámci Strategie 2025, ambiciózní podnikové koncepce budoucnosti, se chce Škoda postupně posunout z výrobce automobilů i k poskytování služeb spojených s mobilitou.

O tom, že se spolupráce v tomto sektoru jeví jako velmi perspektivní, vypovídá i vysoký počet start-upů, který se v Izraeli inovacemi automobilového průmyslu zabývá. Momentálně je takových firem na 580 a jejich počet se od r. 2013 zvýšil zhruba 6 krát. Dále také nelze opomenout úspěch Škody Auto, jejíž vozy se od vstupu na zdejší trh na počátku 90. let těší velké oblibě. S aktuálním tržním podílem 8,5 % jsou vozy Škody Auto třetí nejprodávanější značkou v Izraeli. Jen za loňský rok tu prodala celkem 23 400 vozů, což představovalo meziroční nárůst prodeje o 14,5 %.

 

Nela Brádleová, Obchodně-ekonomický úsek, České velvyslanectví v Tel Avivu

Zdroj: Škoda Auto, Aktuálně.cz