english  česky  日本語 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: © Velvyslanectví České republiky v Tokiu
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Český festival v Tokiu 2019

Již počtvrté v řadě se uskutečnil Český festival v Tokiu, který v prostorách kulturního centra Harajuku Quest Hall prezentoval širokému japonskému publiku v průběhu tří zářijových dnů širokou nabídku české kultury, tradic, cestovního ruchu a produktů. Tato každoroční tradiční akce, která se letos konala ve dnech 27. 9. – 29. 9. 2019, byla finančně podpořena jako Projekt na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) a byla uspořádána ve spolupráci Velvyslanectví ČR v Tokiu, agentury CzechTourism, Českého centra Tokio a Ministerstva zemědělství ČR.

Návštěvníci Českého festivalu v Tokiu, kterých letos do Harajuku Quest Hall zavítalo téměř 20.000, měli unikátní příležitost poslechnout si ukázky české klasické hudby i vystoupení cimbálové muziky Strážničan, prezentace českých firem, objevovat zajímavá turistická místa naší země, ochutnat české speciality včetně široké nabídky piva a vína, či zakoupit si tradiční české výrobky jako například dřevěné hračky a loutky, knihy, přírodní kosmetiku, hudební nástroje, software i počítačové hry, české sklo a porcelán nebo modrotiskové textilie.

Hlavními sponzory letošního Českého festivalu byly firmy Suntory Beer Ltd. (dlouholetý podporovatel českého chmelařství a velkoodběratel žateckého chmele), DMM Games (japonský distributor české počítačové hry Kingdom Come), Japan Small Hydro Power (zástupce firem CINK a Mavel) a český letenkový vyhledávač Kiwi.com. K dalším partnerům se jako již tradičně zařadili Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava a město Brno, své výrobky a služby pak v rámci festivalu nabízely např. firmy PETROF, KIWI, ZONER, Botanicus, Saloos, Plzeňský Prazdroj, Budějovický Budvar, Žatecký pivovar, Znovín Znojmo, Český porcelán Dubí, stejně jako zástupci místních gastronomických provozů Dášenka (česká restaurace), Ebina Beer (česká restaurace a minipivovar), KOBO Brewery (český minipivovar) nebo dovozci moravského vína, firmy P&M a Pstros.

Další úspěšný ročník již pevně zavedeného Českého festivalu v Tokiu potvrdil potřebu a oblíbenost takto široce pojaté průřezové prezentace České republiky v Japonsku. V letošním roce byl tento koncept navíc poprvé rozšířen i mimo Tokio, neboť v souvislosti s nedávným otevřením Honorárního konzulátu ČR ve městě Sakai u Osaky byl tamtéž uspořádán také velmi úspěšný první ročník „Českého festivalu v Kansai“.

Stanislav Beneš, obchodně-ekonomický rada, Velvyslanectví ČR v Tokiu

Galerie


Český festival v Tokiu 2019