english  česky  日本語 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: IL
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České firmy se představily na potravinářském veletrhu FOODEX JAPAN 2022

České potraviny a nápoje se úspěšně prezentovaly na nejvýznamnějším potravinářském veletrhu v Japonsku již po osmé v řadě, stejně jako v minulém roce byla česká účast organizována formou PROPED. Z důvodu stále platných cestovních restrikcí byly české firmy zastoupeny japonskými importéry a zástupci ZÚ.

V týdnu od 8. do 11. března 2022 se na výstavišti Makuhari Messe v Chibě u Tokia konal 47. ročník mezinárodního veletrhu FOODEX JAPAN, který svým významem i velikostí patří k nejvýznamnějším asijským veletrhům. Již po osmé se tohoto veletrhu zúčastnila i prezentace potravin z České republiky, na jejímž stánku se představili importéři českého zboží a zástupci ZÚ prezentující potraviny, které doposud nemají v Japonsku importéra. Z důvodu zákazu volného cestování do Japonska byla stejně jako loni zrušena původně plánovaná oficiální účast Ministerstva zemědělství a po dohodě mezi ZÚ Tokio a MZe bylo dohodnuto uspořádání veletrhu formou PROPED.

Český stánek dne 8. března otevřel VZÚ, který se také zúčastnil slavnostního zahájení výstavy v pavilonu EU. Na českém stánku o velikosti 36 m2 se prezentovali dovozci řemeslných a speciálních piv z Pivovaru Zichovec a Wild Creatures, dále dovozci vína – Vinařství Ludwig, Lahofer, Lacina, Sonberk, Znovín Znojmo a pálenky Rudolfa Jelínka. Návštěvníci veletrhu si mohli také prohlédnout různé odrůdy českého chmele firmy Top Hop. Na pultu Zastupitelského úřadu probíhala ochutnávka uzenin firmy Steinex a tyčinek a strouhanek Extrudo. Katalogově byl představen cream cheese firmy Schreiber Foods.

Veletrhu FOODEX JAPAN 2022 se celkem účastnilo 1 461 společností ze 41 zemí světa, kteří na ploše přesahující 40 000 m2 prezentovali odborné veřejnosti své produkty ze sektoru potravin, nápojů i potravinářských technologií. Denně se počet návštěvníků pohyboval okolo 9 tisíc osob. Během čtyř dní navštívilo veletrh téměř 34 tisíc zákazníků, což je o čtvrtinu více než v loňském roce, avšak v porovnání s ročníky před pandemií jde stále pouze o 40 % běžné návštěvnosti.

Příští ročník veletrhu FOODEX JAPAN 2023 by měl být rozšířen o tzv. Food Tech. Organizátor veletrhu Japan Management Association (JMA) v souvislosti s koncem pandemie plánuje zaměřit se také na naplnění cílů udržitelného rozvoje a s tím související představení technologií na urychlení automatizace pro zmírnění nedostatku pracovníků v zemědělství a potravinářství, zvýšení produktivity v potravinářském průmyslu a inovace v sektoru chladírenských technologií. V rámci naplnění těchto cílů bude místo konání příštího ročníku veletrhu přesunuto z výstaviště Makuhari Messe na výstaviště Tokyo Big Sight, jehož výstavní plocha je více než 115 000 m2 (oproti 75 000 m2 na Makuhari Messe) a rozprostírá se v blízkosti centra Tokia.

Zpracovala: I. Leopoldová, zemědělská diplomatka